امکان ترجمه آفلاین و استفاده از هوش مصنوعی برای اپلیکیشن گوگل ترنسلیت

google1

کمپانی گوگل نسخه ی آفلاین مترجم گوگل ترنسلیت خود را برای سیستم عامل های اندروید و iOS ارایه می دهد. این نسخه از هوش مصنوعی بهره می برد و حتی بدون اینترنت متن ها را با کیفیت بالاتری ترجمه می نماید.

کمپانی گوگل نسخه ی جدیدی برای مترجم گوگل ترنسلیت ارایه داده است که در آن امکان استفاده از مترجم در حالت آفلاین  و بدون اتصال به اینترنت هم وجود دارد. در سال 2016 گوگل ترجمه ماشینی مبتی بر شبکه‌های عصبی را  ارایه داد که تاثیر زیادی در بهبود ابزار ترجمه اش داشت و اخیرا هم امکان بهره گیری از این قابلیت را در حالت آفلاین فراهم کرده که سیستم های اندروید و iOS به وسیله ی  اپلیکیشن گوگل ترنسلیت به زودی میتوانند از آن استفاده کنند.

گوگل با انتشار این نسخه به رقابت با مایکروسافت پرداخته است که  مترجم آفلاین مبتی بر هوش مصنوعی (AI) برای گوشی‌های هوشمند ارایه داده بود. مترجم آفلاین گوگل از همان سیستم ترجمه ماشینی شبکه‌های عصبی که برای ترجمه های آنلاین استفاده می شود، بهره برده و مجموعه زبانی بصورت محلی در فایل‌هایی با حجم 35 تا 45 مگابایت ذخیره می‌شود تا فضای زیادی از حافظه را پر نکند.‌

جولی کاتیاو مدیر محصول گوگل ترنسلیت ادعا می کند که این فناوری با استفاده از  هوش مصنوعی رویکرد دقیقی را دنبال می‌کرده و به جای ترجمه کلمه به کلمه و تحت اللفظی، کل جمله را داخل متن درنظر می‌گیرد؛ و به همین جهت ترجمه بهتری ارائه خواهد داد.

وی در پستی در وبلاگ شخصی‌ اش نوشت:

در نسخه بروزرسانی شده گوگل ترنسلیت که بصورت آفلاین در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، از بافت معنایی و متنی گسترده‌تری استفاده می‌شود تا ترجمه متن مفهوم‌تر و مرتبط‌تر باشد و به نوعی واژگان و جملات را بازنویسی و تنظیم کرده که گویی فردی واقعی مسلط به دستور زبان در حال صحبت است. به کمک این فناوری تحت هوش مصنوعی، متن‌ها و مقالاتی با ترجمه روان‌تر و خواناتر خواهیم داشت.

نسخه ی جدید مترجم مبتنی بر شبکه‌های عصبی در روزهای آینده با پشتیبانی از  59 زبان مختلف ارایه خواهد شد و برای دسترسی به ترجمه آفلاین در این اپلیکیشن، باید از قسمت تنظیمات گزینه ی  ترجمه آفلاین را انتخاب کرده و سپس زبان مورد نظر را انتخاب کنید تا کل پکیج دانلود شود.

مجتمع کامپیوتر پایتخت