گوگل اسیستنت و افزایش پشتیبانی سه برابری دستگاه ها توسط این دستیار!

گوگل اسیستنت

همان طور که مطلع هستید کمپانی گوگل در تلاش بوده است تا طرفداران دستیار هوشمند صوتی خود را افزایش دهد. حال به نظر می آید که این امر محقق شده و پشتیبانی دستگاه ها از دستیار گوگل اسیستنت همواره رو به افزایش است. این محصولات که اغلب خودشان نیز هوشمند هستند، با پشتیبانی از این دستیار قادر خواهند بود کارکرد هوشمندانه تری را از خود نشان دهند.

در این روزها رقابت برای سیستم های هوشمند خانگی در حال افزایش است و از همین رو کمپانی یاد شده عقب نمانده در این حوزه پیشرفت ها قابل ملاحظه ای را داشته است.

می توان گفت که الکسا آمازون، رقیب اصلی گوگل اسیستنت می باشد و به جهت اینکه آمازون یک خرده فروش شناخته شده بین المللی به حساب می آید، این امکان را داشته تا مقدار زیادی از اسپیکرهای هوشمند اکو که از دستیار هوشمند الکسا پشتیبانی می کردند را به فروش برساند.

گفتنی است که در ژانویه بیش از ۱۵۰۰ دستگاه هوشمند خانگی پشتیبانی خود از دستیار گوگل را شروع کردند. حال نیز این کمپانی اعلام کرده است که این تعداد به ۵۰۰۰ دستگاه رسیده است. در حالی که الکسا از ۴۰۰۰ دستگاه هوشمند پشتیبانی می کند.

اپل نیز یکی دیگر از رقبا بوده و با وجود اینکه تعداد دستگاه های پشتیبانی کنند ۱۹۵ می باشد، ولی اسپیکر هوشمند جدید آن قادر است رقم بالایی را به دست آورد. طبق نظرسنجی PricewaterhouseCoopers، از هر ۱۰ نفر خریدار اسپیکر هوشمند خانگی ۹ نفر تحت تاثیر عملکرد آن قرار گرفتند. همچنین به اعلام ۸۵ درصد آن ها، عملکرد هوش مصنوعی دستگاه موجب تحت تاثیر قرار گرفتنشان شده است.

مجتمع کامپیوتر پایتخت