کوچکترین تراشه نمایشگر فول اچ دی با تکنولوژی دی ال پی وارد بازار شد

dlp2

 شرکت تگزاس اینسترومنتز کوچک‌ترین تراشه نمایشگرهای فول اچ‌دی با تکنولوژی دی‌ال‌پی را عرضه نمود. این کمپانی تراشه ی جدید خود  را برپایه ی  تکنولوژی دی‌ال‌پی یا همان پردازش دیجیتال نور تولید کرده که با نام  تجاری DLP3310 به عنوان کوچک‌ترین تراشه نمایشگرهای فول اچ‌دی با تکنولوژی دی‌ال‌پی واراد بازار شده و به عنوان نسل آینده دستگاه‌های قابل حمل معرفی می شود.

این تراشه از یک DMD (دستگاه میکرومیرور دیجیتال) فول اچ‌دی ۰.۳۳ پیکواینچی (۱۲-۱۰ اینچ) با شماره سریال DLP3310 و یک کنترل‌کننده DLPC3437 تشکیل شده و این کمپانی ادعا می کند این محصول جدید، کوچک‌ترین صفحه نمایش صنعتی ۰.۳ اینچی با نسبت 1080p است که بیشترین روشنایی را دارد.

این تراشه ی DLP3310 با این هدف که در نسل جدیدی از محصولات به‌ کارگرفته شود در ابعادی بسیاری کوچک طراحی شده. محصولاتی مانند نمایشگرهای قابل حمل و نصب روی سر، تلویزیون‌های هوشمند قابل حمل، نمایشگر پروژکتورهای خانگی، علامت‌های دیجیتال و … همگی میتوانند از این تکنولوژی بهره ببرند.

این شرکت چندی قبل تراشه ی دی‌ال‌پی ۰.۴۷ پیکواینچی فول اچ‌دی را ارایه کرده بود و حالا هم قصد تولید یک تراشه ۰.۶۶ پیکواینچی 4K یو اچ‌دی را دارد؛اما DLP3310 کوچک‌ترین نمونه ی تولید شده توسط این کمپانی است.

این تکنولوژی به طور گسترده در بسیاری  از ابزارها با اندازه‌های گوناگون مورد استفاده قرار گرفته، از پروژکتورهای سینمایی گرفته تا نمایشگر‌های کوچکی که میتوانند بر روی سر نصب شده و اندازه ی آن ها از یک عینک هم کوچک‌تر است. در این تراشه از صف های آینه‌هایی با اندازه و تراکم‌های متفاوت در جهت هدایت مسیر فوتون‌ها استفاده شده و هنگامی که منبع نور و متغیر رنگ با هم ادغام شوند، پرتاب‌کننده نور تحت تکنولوژی DLP می‌تواند میلیاردها رنگ متفاوت را تولید کند.

مشخصات تراشه: DLP3310

میکرومیرور با قطر ۰.۳۳ پیکواینچ

میکرومیرور ۵.۴ میکرونی متغیر

میکرومیرور دارای شیب °۱۷± (نسبت به سطح تخت)

نمایشگر فول اچ‌دی با نسبت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل

پوشش جانبی جهت بهره‌وری مطلوب

ایجاد دو قطب مستقل در سطح آلومینیم میکرومیرور

ورودی ۳۲ بیتی اطلاعات SubLVDS

کنترل‌کننده مجزای صفحه نمایشگر DLPC3437 و اجراکننده DLPA3000 PMIC/LED

مجتمع کامپیوتر پایتخت