غیرفعال کردن قابلیت مشاهده پیام در اپلیکیشن واتس‌اپ

whatsapp2

اگر از اپلیکیشن واتس اپ استفاده کرده باشید احتمالا می دانید، در صورتی که مخاطب پیام های ارسال شده ی شمارا ببیند دو عدد تیک طوسی رنگ موجود در پایین صفحه، آبی می شوند. اما آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که پس از ارسال و دریافت پیام های متعدد، تیک ها هنوز به رنگ طوسی باقی مانده باشند؟

غیرفعال کردن این دو تیک آبی یکی از راهکارهایی ست که تعداد زیادی از کاربران این پیامرسان از آن استفاده می کنند تا بتوانند هر زمان که خواستند به پیام های دریافتی پاسخ دهند. در ادامه چگونه استفاده از این قابلیت را توضیح میدهیم.

این قابلیت به طور پیش فرض در واتس اپ فعال است و اگر قصد دارید آن را غیرفعال کنید باید اپلیکیشن خود را باز کرده و وارد بخش تنظیمات شوید. در این قسمت وارد اکانت یا حساب کاربری شده و به قسمت حریم خصوصی یا  privacy  بروید. در این بخش با برداشتن تیک گزینه ی «مشاهده و خواندن پیام‌های دریافت شده» یا Read receipts این قابلیت غیرفعال شده و شما میتوانید پیام های دریافتی را با خیال راحت بخوانید و در زمان مناسب پاسخ دهید.

whatsapp

در این پیامرسان، یک تیک طوسی به معنی ارسال شدن پیام، دو تیک طوسی به معنی به مقصد رسیدن پیام ارسالی و دو تیک آبی به معنی خوانده شدن پیام است.

واتس اپ قابلیت رمزنگاری پیشرفته یا Encryption   End- to End را پشتیبانی نموده و از پروتکل‌های پیشرفته‌ برای حفظ حریم شخصی کاربران بهره می برد. این برنامه که برای سیستم‌های عامل اندروید،  iOS و ویندوز در دسترس بوده و در سال ۲۰۱۶ میلادی به عنوان پرکاربردترین پیام‌رسان جهان شناخته شده است.

کمپانی فیس‌بوک با در اختیار گرفتن شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴ توانست ۱۹ میلیارد دلار کسب کند. این کمپانی از آن زمان به بعد هم با راه اندازی  قابلیت‌های جدید قصد دارد کاربران را راضی نگه داشته و همچنین طرفداران جدیدی جذب نماید. بر اساس امار منتشر شده در ماه ژانویه ی سال جاری،حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال، در ماه از اپلیکیشن واتس اپ استفاده می کنند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت