رونمایی از یک باتری اتمی با عمر صدسال!

battery-1

بر اساس اخبار منتشر شده، به تازگی دانشمندان روس از یک باتری اتمی با عمری صدساله رونمایی کرده اند که گفته می شود قدرت باتری یاد شده ده برابر باتری‌ های معمولی می باشد.
نخستین نمونه ساخته شده از این باتری، دارای یک نیمه رسانای تولید شده از الماس بوده که از مواد شیمیایی رادیواکتیو موجود در آن، تغذیه می‌کند.
این فناوری این امکان را دارد تا قدرت لازم برای هر چیزی همچون دستگاه تنظیم کننده‌ ضربان قلب دائمی تا سفر به مریخ را فراهم نماید.

همچنین به اعتقاد سازندگان باتری مذکور، تکنولوژی ای که در این باتری ها مورد استفاده قرار گرفته، امنیت کافی برای مصرف روزانه را در خود داشته و با اینکه مواد رادیو اکتیو در این محصول وجود دارد، این امکان فراهم شده تا همگی بتوانند از این باتری استفاده کنند.
این باتری می تواند ۳۳۰۰ میلی وات ساعت انرژی به ازای هر گرمش تولید کند. این قدرت نزدیک به ده برابر باتری های شیمیایی معمولی است.
شایان ذکر است که این باتری بهرمند از تابش ذرات بتا بوده و از همین رو برای بدن انسان ها مضر نمی باشد. این امر به جهت این است که سلول‌ های بدن انسان نمی توانند این اشعات را حتی در صورت راه پیدا کردن آن ها به داخل بدن، جذب کنند.
محصول یاد شده از ایزوتوپ نیکل ۶۳ بهرمند است که ذرات بتای این فلز با سرعت بسیار بالای خود می توانند الکتریسیته ایجاد کنند و به همین جهت قادر است باری مدت ۱۰۰ سال انرژی تولید کند که در حقیقت بعد از این مدت زمان تابش رادیو اکتیو نیکل ۶۳ تازه به نصف می‌رسد.
به گفته پرفسور «ولادیمیر بلنک»، سرپرست این تحقیقات، نتایج مثبتی از این تحقیقات بدست آمده که میتواند موجب تاثیرات مطلوبی در علوم پزشکی و فناوری فضایی شود.

مجتمع کامپیوتر پایتخت