استارتاپ جیزه با تظاهر به افزایش ایمنی ارزهای مجازی، کلاهبرداری کرد!

bitcoin-1

استارتاپ جیزه که قرار بود به ظاهر ایمنی ارزهای مجازی را افزایش دهد، از این راه بیش از هزار سرمایه گذار را برای پروژه جعلی خود جذب کرده و 2.4 میلیون دلار از آنها سرقت کرد.

این کار توسط گروهی از کلاهبردان سایبری و با استفاده از یک پروفایل لینکدین و تظاهر به توسعه یک دستگاه خاص، صورت گرفته است.

این استارتاپ که تحت عنوان جیزه فعالیت می کرد، مدعی توسعه یک دیوایس ایمن برای نگهداری ارزهای مجازی با همکاری شرکتی روسی به نام Third Pin LLC بوده است.

مارکو فایک که مدیر عملیاتی ارشد استارتاپ جیزه بود، به عنوان متهم اصلی شناخته می شود. گفتنی است که هشت نفر از سرمایه گذاران، شرکا و کارکنان سابق این استارتاپ در مصاحبه با CNBC اعلام نمودند که هرگز موفق به ملاقات او نشده و تنها از طریق اپلیکیشن های پیام رسان با این فرد در ارتباط بوده اند. همچنین یکی از سرمایه گذاران جیزه به نام «کریس» در این خصوص بیان کرد: “همه چیز خوب به نظر می رسید تا زمانی که شرکت Third Pin LLC اعلام کرد که این استارتاپ پیوندهای خود را با آنها قطع کرده و به نظر می رسد که یک کلاهبرداری در میان است. از آن زمان ما به همه چیز مشکوک شدیم.”

مارکو فایک تا دو هفته قبل موفق به جمع آوری 2100 اتریوم با ارزشی بالغ بر 2.4 میلیون دلار شده بود.

افراد شرکت کننده در پروزه مذکور، سرمایه خود را در حالت اتریوم به حساب استارتاپ جیزه وارد می کردند و از آن جایی که نقل و انتقال اتریوم از طریق کیف پول هایی صورت می گیرد که امکان رهگیری آن ها وجود دارد، بررسی هایی در این زمینه صورت گرفته و گویای آن است که پیوندهایی بین این کلاهبرداران و افرادی که ماه گذشته از طریق ارسال ایمیل های جعلی به عنوان موسس ارز مجازی Bee Token به کلاهبرداری پرداخته بوده اند، وجود دارد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت