آی‌فون مجددا به پرفروشترین گوشی چین تبدیل شد

آی‌فون مجددا به پرفروشترین گوشی چین تبدیل شد

بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، در حد فاصل ماه‌های اکتبر تا دسامبر سال 2021 شرکت اپل به بزرگترین فروشنده اسمارت‌فون در بازار چین تبدیل شده است. به‌دنبال رشد خیره‌کننده 79 درصدی میزان فروش اپل طی دوره 3 ماهه چهارم سال 2021، سهم این برند آمریکایی از بازار اسمارت‌فون چین به 23 درصد رسید. بدین‌ترتیب اپل برای نخستین بار پس از 3 ماهه چهارم سال 2015 به بزرگترین فروشنده اسمارت‌فون در چین تبدیل شد.

میزان فروش اپل طی 3 ماهه چهارم سال 2021 در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 32 درصد افزایش یافت. این دستاورد مدیون تقاضای بالا برای سری آی‌فون 13 و مشخصا مدل معمولی این خانواده است. ویوو با کسب سهم 19 درصدی از بازار در جایگاه دوم قرار گرفت؛ اگرچه میزان فروش این شرکت در مقایسه با 3 ماهه سوم سال 2021 تقریبا 21 درصد کاهش یافت. برند اوپو در کنار وان‌پلاس با کسب سهم 17 درصدی از بازار چین رتبه سوم را کسب کرد. در ادامه برندهای آنر، شیائومی، هواوی و ریلمی نیز به‌ترتیب با کسب سهم 15، 13، 7 و 3 درصدی رتبه‌های چهارم تا هفتم را به خود اختصاص دادند.

ریلمی با رشد 83 درصدی میزان فروش خود در حد فاصل 3 ماهه چهارم سال 2020 تا 3 ماهه چهارم سال 2021 رکورد بیش‌ترین میزان رشد سالیانه در میان کلیه برندهای تولیدکننده اسمارت‌فون را به نام خود ثبت کرد. به‌طور کلی میزان فروش گوشی‌های هوشمند در بازار چین طی 3 ماهه چهارم سال میلادی گذشته 9 درصد کاهش یافت. بعلاوه میزان فروش طی دوره 12 ماهه سال 2021 نیز نسبت به سال 2020 افت 2 درصدی را تجربه کرد.

ایوان لام؛ تحلیل‌گر موسسه Counterpoint Research خاطرنشان کرد که کمبود مداوم تراشه در بازارهای جهانی و طولانی‌تر شدن چرخه‌های تعویض گوشی‌های هوشمند از جمله عوامل فروش ضعیف اسمارت‌فون‌ها در بازار چین به‌شمار می‌روند. همچنین وی پیش‌بینی می‌کند که شرکت‌های تولیدکننده به روند افزایش میانگین قیمت فروش دستگاه‌های خود ادامه خواهند داد.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *