وفاداری طرفداران اندروید از iOS سبقت گرفت !

android and ios

وفاداری طرفداران اندروید از iOS سبقت گرفت !

با وجودی که همیشه طرفداران اپل به وفاداری به این برند شهرت داشته اند، اما پژوهش های جدید گروه CIRP گویای این است که کاربران سیستم عامل اندروید وفادارتر از iOS می باشند. همچنین طبق آمار و پژوهش های وب‌سایت اینترنتی تک‌کرانچ، وفاداری طرفداران اندروید از سال ۲۰۱۶ افزایش داشته و در حال حاضر این آمار به بالاترین درصد خود رسیده است.

در این تحقیقات درصد وفاداری طرفداران اندروید ۹۱ درصد و iOS نیز ۸۶ درصد اعلام شده است. درصد بالاتر وفاداری طرفداران اندروید را نیز می توان در دامنه‌ی بیشتر دستگاه‌های اندرویدی دانست. همان طور که همه می دانیم همه محصولات اپل از کیفت بسیار عالی و قیمت بالایی برخوردار هستند، در صورتی که با خرید یک دستگاه گوشی ۴۰ دلاری می‌توان از سرویس‌های گوگل استفاده کرد؛ از همین رو همه کاربران با هر سطح مالی قادر خواهند بود از این سرویس‌ها و برنامه‌ها استفاده کنند و اطلاعات مورد نظرشان را به راحتی از گوشی خود به گوشی دیگر منتقل کنند.

لازم به ذکر است که وفاداری در اینجا به معنای آن بوده که کاربر با ارتقای گوشی خود از همان برند سیستم عامل استفاده کند.
مایک لوین، مدیرعامل و مؤسس شرکت CIRP در این خصوص می گوید: “با وجود دو گزینه‌ در انتخاب سیستم‌عامل، کاربران فقط یک گزینه را انتخاب می‌کنند، آن را یاد می‌گیرند، برای برنامه‌های مورد نظرشان و فضای ذخیره‌سازی آن و… هزینه می‌کنند و دائم از آن استفاده می‌کنند. اکنون گوگل و اپل باید دریابند که چگونه با فروش درست محصولات و سرویس‌های مربوطه مشریان خود را حفظ کنند.”

البته در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، کمپانی اپل با اینکه درصد وفاداری کمتری را نسبت به اندروید کسب کرد؛ توانست رکورد جدیدی در درآمد خود از جانب سرویس‌های در حال ارائه کسب کند. این نتیجه نشان دهنده ی عملکرد خوب کوپرتینونشین‌ها در قبال کاربران خود است.

مجتمع کامپیوتر پایتخت