همکاری خالق لایت کوین با HTC با هدف توسعه موبایل مبتنی بر بلاکچین

موبایل مبتنی بر بلاکچین

بر اساس اخبار منتشر شده، چارلی لی خالق لایت کوین قصد همکاری با کمپانی HTC  را دارد. این همکاری با هدف توسعه ی موبایل مبتنی بر بلاکچین انجام می شود و وی در نقش مشاور تیم توسعه‌ دهنده‌ی تلفن هوشمند Exodus، با این کمپانی همکاری خواهد کرد.

خالق لایت کوین در این خصوص در توییتر خود نوشت:

من به عنوان مشاور این پروژه فعالیت خواهم کرد تا تلفن هوشمندی مبتنی بر بلاکچین تولید کنم که بتواند از شبکه Lightning به سادگی استفاده کند.

چارلی لی همچنین در ادامه اضافه کرد که در این همکاری،قرار است اسمارت فون شرکت HTC از لایت کوین (LTC) و معاملات بومی آن در شبکه‌ی Lightning پشتیبانی نماید.

او در ادامه گفت که موبایل مورد بحث به صورت پیش فرض از بیت کوین پشتیبانی می کند اما استفاده از ارز های مجازی دیگر نیز در آن امکان پذیر خواهد بود. اما کمپانی HTC  هنوز تاریخ مشخصی را برای عرضه ی این محصول جدید ارایه نکرده است.

شرکت HTC که اخیرا در بازار گوشی های هوشمند چندان موفق عمل نکرده است پیش تر هم اعلام کرده بود که قصد دارد گوشی هوشمندی را با نام Exodus  معرفی نماید که از فناوری بلاکچین بهره برده و از داد و ستد ارزهای دیجیتال پشتیبانی کند. این مسئله تنها محدود به کمپانی HTC نمیباشد و با گسترش روزافزون ارز های دیجیتال و محبوبیت آن در بین مردم،  کمپانی های بسیاری اقدام به توسعه ی گجت های مخصوص نگهداری و داد و ستد این ارزها نمودند برای مثال  Sugar S11 و Sirin Finne

اگر با بلاکچین آشنایی داشته باشید می دانید که در این پلتفرم هر تراکنش بلاک جدیدی دریافت می کند که برای همه ی اعضای شبکه ارسال شده و پس از پذیرش به زنجیره قبلی اضافه می شود.  بلاکچین که بیشتر شهرت خود را مدیون بیت کوین است یک شبکه ی غیرمتمرکز بوده و همین امر باعث شده امکان دخل و تصرف در آن بسیار پایین باشد و به همین جهت بسیاری آن را مبنای پیشرفت های آتی فناوری تلقی می کنند.