مردم از حذف آبونمان متضرر می‌شوند

حذف آبونمان

سیدمجید صدری درباره حذف آبونمان تلفن ثابت، اظهار کرد: ما هزینه‌ نگه‌داری از تلفن ثابت را می‌پردازیم که بخشی از این هزینه از طریق آبونمان جبران می‌شد و حذف این آبونمان به ما خسارت ۷۰۰ تا هزار میلیاردی خواهد زد. اما قصد افزایش تعرفه واگذاری تلفن ثابت را نداریم و این هزینه همان ۲۰۰ هزار تومان است.صدری با بیان اینکه متضرر اصلی حذف آبونمان تلفن ثابت، علاوه بر مخابرات، خود مردم هستند، از تلاش برای برگرداندن این آبونمان خبر داد و تاکید کرد در غیر این صورت ممکن است تعرفه‌ها افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: لغو آبونمان و مصوبات رگولاتوری توسط دیوان عالی کشور تقریبا بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد از درآمد سالانه مخابرات را کم می‌کند و این موضوع به شرکت مخابرات آسیب جدی‌ وارد می‌کند. ما از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پیگیری‌های خودمان، این اعتراض را به دیوان عالی منتقل کردیم و امیدواریم مثمرثمر قرار گیرد. حذف آبونمان هم‌چنین موضوع نگه‌داری و توسعه مخابرات را دچار مشکل می‌کند. امیدواریم دیوان این رای را برگرداند و یا بتوانیم با افزایش تعرفه آن را جبران کنیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به اینکه آیا افزایش تعرفه نارضایتی مردم را در پی ندارد، گفت: تلاش می‌کنیم با افزایش کیفیت کاری کنیم که ناراضی نباشند. ما باید درآمدها را افزایش دهیم و تنها راه هم این است که برروی دیتا و سرویس‌های ارزش افزوده سرمایه‌گذاری کنیم. علاوه بر اینکه درآمد ما از تلفن ثابت است، برای افزایش درآمد باید یک برنامه‌ریزی مناسب روی دیتا داشته باشیم.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

هزینه کابل‌کشی داخل ساختمان برای فیبرنوری فعلا رایگان است
صدری در پاسخ به اینکه آیا روند توسعه در مخابرات کند نیست، توضیح داد: برای دیتا و فیبرنوری برنامه‌های خوبی داریم. از جمله اینکه تعرفه‌هایمان را در حوزه فیبرنوری کاهش دادیم و هزینه کابل‌کشی داخل ساختمان را برای فیبرنوری فعلا رایگان کردیم. البته این درآمد زیاد نبوده اما ما بلندمدت به این موضوع فکر می‌کنیم. هم‌چنین هزینه مودم را تقسیط کردیم. این‌ها تلاش‌هایی است که بتوانیم مردم را ترغیب کنیم که به سمت سرویس‌های جدید بروند.

وی درباره‌ی برنامه مخابرات برای افزایش کاربران فیبرنوری اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار مشترک فیبرنوری داریم و هدف ما در سال 1397 این است که ۳۵۰ مشترک داشته باشیم که امیدواریم در نیمه دوم سال بتوانیم به این هدف برسیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به رقابت مخابرات با سایر شرکت‌های FCP بیان کرد: رقابت ما در حوزه سرویس و به‌صورت سالم خواهد بود. تلاش ما این است که در رویکرد جدید با آن‌ها تعامل داشته باشیم و زیرساخت‌هایی را که FCPها نیاز دارند در اختیارشان قرار می‌دهیم.

صدری همچنین خاطرنشان کرد: از برنامه‌های جدی ما کسب درآمد از حوزه دیتاست و باید درآمد دیتا را با توجه به ظرفیت شبکه بالا ببریم. بیش‌تر تلاش می‌کنیم با شرکت‌هایی که در این حوزه فعال هستند، تعاملی داشته باشیم و سرویس‌هایی برروی دیتا ارائه دهیم. این سرویس‌ها در قالب‌های مختلف از جمله VOD و خدمات ارزش افزوده است. ما تلاش می‌کنیم اقداماتی برروی شبکه انجام دهیم که کیفیت را بهتر کند و رضایت‌مندی مردم را هم در این زمینه بیش‌تر کند.

دریافت آبونمان تلفن‌های ثابت در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات توسط دیوان عدالت اداری ابطال شد اما طی دو ماه گذشته هنوز وضعیت دریافت این آبونمان و یا بازگشت هزینه‌هایی که تاکنون دریافت می‌شده به مشترکان مشخص نیست. از طرفی مسئولان حوزه ارتباطات این تصمیم را اقدامی عجولانه و غیرکارشناسی می‌دانند و معتقدند با این کار، روند توسعه کند خواهد شد که این موضوع هم درنهایت به ضرر مشترکان خواهد بود.

مجتمع کامپیوتر پایتخت