بایننس نام ایران را از لیست کشورهایش حذف کرد

ساعاتی قبل متوجه شدیم صرافی بایننس نام ایران را از لیست کشورهای پذیرنده مدارک جهت احراز هویت حذف کرده است. این اقدام که هنوز مشخص نیست سهواً یا به عمد از سوی بایننس انجام شده، موجب نگرانی کاربران ایرانی که از این صرافی استفاده می‌کنند، گشته است.

این صرافی نام ایران را از لیست کشورهایی که در مرحله دوم احراز هویت که به منظور ارتقای حساب کاربری انجام می‌شود، حذف کرده است. با بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم نام کشورهای تحریم شده دیگر مانند کره شمالی، سوریه و کوبا نیز در این لیست قرار ندارد.

البته باید در نظر داشت که قرار داشتن در لیست کشورهایی که امکان احراز هویت مدارک آن‌ها وجود دارد، به این معنا نیست که این کشورها مشمول استفاده کامل از خدمات این صرافی خواهند بود. همچنین کشورهایی که نام آن‌ها در این لیست قرار ندارد، الزاماً با ممنوعیت دسترسی به صرافی روبه‌رو نمی‌شوند.

با در نظر داشتن دور جدید تحریم‌های آمریکا که در آبان ماه اجرا می‌شود، این گزینه محتمل است که بایننس سیاست‌های خود را در قبال کاربران ایرانی تغییر دهد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

این صرافی در گذشته نیز با اضافه کردن نام ایران به همراه چند کشور دیگر به بخش «شرایط استفاده»، امکان ممنوعیت استفاده از بایننس برای کاربران کشورهای مذکور را برای خود قائل شده بود. البته بایننس نام کشورهای ذکر شده را پس از مدتی حذف و آن را با «کشورهای مشخص» جایگزین کرد.

همچنین سال گذشته صرافی آمریکایی بیترکس دسترسی کاربران ایرانی به این صرافی را بدون اطلاع قبلی مسدود کرد. حساب این کاربران همچنان در بیترکس بلوکه شده و امکان برداشت برای آن‌ها وجود ندارد.

تفاوتی که این بار موجب هراس کاربران ایرانی این صرافی شده، حضور بسیار بالای کاربران در بایننس نسبت به صرافی بیترکس در سال گذشته می‌باشد که احتمال بلوکه شدن مقدار بسیار بالایی از سرمایه این کاربران ایرانی را نسبت به سال گذشته در پی خواهد داشت.

توصیه :
پیشنهاد ما در قبال این اقدام بایننس، خارج کردن بخش اصلی سرمایه‌ و انتقال آن به کیف پول‌های امن و مستقل، همچنین اجتناب از تریدهای سنگین در این بازه زمانی تا مشخص شدن وضعیت قطعی می‌باشد.

پشتیبانی بایننس در ایمیل یکی از کاربران متن زیر را فرستاده و اظهار داشته است که کاربرانی که از مناطق عنوان شده در بخش «شرایط استفاده» از صرافی بایننس استفاده می‌کنند، به سرعت دارایی خود را از این صرافی خارج کنند. لیست تحریم شورای امنیت سازمان ملل
متحد نیز در این میان دیده می‌شود.

مجتمع کامپیوتر پایتخت