بانک مرکزی چین در حال استخراج یک ارز دیجیتال ملی با نام «یوآن دیجیتال» می باشد

China-1

بانک مرکزی چین در حال استخراج یک ارز دیجیتال ملی با نام «یوآن دیجیتال» می باشد

به اعلام هوآن ژانگ، موسس گروه بلاک‌چین DAEX چین در رابطه با توسعه بازار ارزهای دیجیتال در این کشور اعلام نمود که هیچ گونه ارز دیجیتال دیگری به جز یوآن دیجیتال، اجازه فعالیت و گردش در داخل این کشور را نخواهد داشت.

هم اکنون نیز گروه بلاک‌چین DAEX در حال کار بر روی اکوسیستمی شفاف در حوزه ارزهای دیجیتال می باشند. این گروه به طور فعال و به جهت ارائه سیستمی شفاف با روسیه همکاری می کند تا از این رو مردم امکان این را داشته باشند که تمام تراکنش های انجام گرفته شده با ارز دیجیتال را ردیابی کنند.

به اعلام هوآن ژانگ، کشور چین درمورد فناوری بلاک چین دید مثبتی دارد، با این وجود مقامات پکن نسبت به ارزهای دیجیتال ترس دارند. همچنین بانک مرکزی چین در حال استخراج ارز دیجیتال خود به نام «یوآن دیجیتال» بوده و به هیچ گونه ارز دیجیتال دیگری اجازه فعالیت در این کشور داده نخواهد شد.

طبق این گزارش، در سپتامبر سال گذشته میلادی، چین عرضه اولیه سکه‌های دیجیتال و ارزهای دیجیتال را ممنوع و سپس تبلیغات ارزها را بر روی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی قدغن و به بانک‌های ملی این کشور توصیه کرد معاملاتی را که با ارزهای دیجیتال انجام می‌شوند را خدمات ندهد.

گفتنی است که بانک مرکزی چین تنها بانکی نیست که به دنبال استخراج یک ارز دیجیتال ملی است؛ بلکه بانک انگلیس (Bank of England)، بانک کانادا (Bank of Canada) و بانک هلند (Deutsche Bundesbank) نیز در حال فعالیت در این حوزه می باشند و طبق این گزارش به نظر می آید که چین از آن ها پیشی گرفته است.

مجتمع کامپیوتر پایتخت