اینستاگرام در به روزرسانی جدید آیفون از اپل واچ حذف شد

apple

اینستاگرام در به روزرسانی جدید آیفون از اپل واچ حذف شد. با وجود پیشرفت خوب ساعت های اپل، اپلیکیشن های کاربردی یکی پس از دیگری در حال ترک این پلت فرم می باشند.

در حالی که در توضیحات بروزرسانی هیچگونه اشاره ای به این موضوع نشده بود، اما در نسخه 39.0 آیفون، اینستاگرام از اپل واچ حذف شد.گفتنی است که این اپلیکیشن از برنامه های اصلی اپل واچ به حساب می آمد و از همان روزهای نخستین watchOS عرضه شده بود. این برنامه شما را قادر به مشاهده عکس های تایم لاین، کامنت ها و نوتفیکیشن ها می کرد، اما این برنامه در طول این مدت آپدیت نشده بود و موجب می شد تا نتوانید به بسیاری از قابلیت های جالب اپلیکیشن مذکور دسترسی داشته باشید. از دیگر محدودیت های این برنامه اشتراک گذاری این بود که بر روی وایفای و شبکه LTE کار نمیکرد و برخلاف برنامه فیسبوک مسنجر امکان پاسخگویی به پیام ها در اپل واچ وجود نداشت.

با حذف اینستاگرام از ساعت های هوشمند اپل، این برنامه قدم در راه پیشکسوتانی مانند Slack، آمازون، eBay، گوگل مپز، توئیتر و Whole Foods گذاشت. همچنین این شبکه محبوب بیانیه ای را در وبلاگ  iPhoneAddict منتشر نمود و رسما حذف این اپلیکیشن را از اپل واچ تأیید کرد. به نظر می آید که دلیل اصلی این اتفاق، توجه ویژه اپل به بروزرسانی برنامه ها می باشد. به اعلام کمپانی اپل از این پس آپدیت برنامه های اپل واچ از کیت توسعه نرم افزار سیستم عامل watchOS 2 یا بالاتر پشتیبانی کند، این در حالیست که برنامه اینستاگرام براساس کیت WatchKit 1 طراحی شده بود.

مجتمع کامپیوتر پایتخت