اپلیکیشن تلگرام در ایران و بخش های وسیعی از اروپا به طور موقت قطع شده است

telegram

اپلیکیشن تلگرام در ایران و بخش های وسیعی از اروپا به طور موقت قطع شده است

طبق گزارشات بدست آمده و به اعلام مدیر اپلیکیشن تلگرام ، کاربران این پیام رسان در ایران و بخش های وسیعی از اروپا و آمریکا، از بامداد امروز با اختلال سرویس دهی تلگرام روبرو بوده اند.

پاول دوروف بامداد امروز در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد که به جهت داغ شدن بیش از اندازه برخی از سرورها، در ساعت های آینده اختلالاتی برای کاربران اروپایی این پیام رسان پیش خواهد آمد و از این طریق مدیر تلگرام عذرخواهی خود را اعلام کرد. با این که وی تنها به کاربران اروپایی اشاره کرده بود، اما از صبح امروز تقریبا تمام کاربران ایرانی نیز دسترسی خود به تلگرام را از دست دادند.

در نقشه ای که مشاهده می کنید جز اروپا، ایالات متحده، مناطقی از خاورمیانه و ایران، روسیه، اندونزی، مالزی و برزیل با قطع سراسری اپلیکیشن تلگرام روبرو شده اند.
البته مدیر تلگرام دلیل اصلی این مشکل در بسیاری از مناطق از جمله ایران، روسیه، بریتانیا و ایالات متحده، جدا از داغ شدن سرورهای یاد شده، حمله گسترده DDoS اعلام کرد که موجب شده تیم تلگرام قادر به مسدود کردن تعداد بیشماری IP نباشد و به همین جهت سرویس آن از دسترس خارج شده است. پاول دوروف اعلام کرد تلگرام در حال تلاش برای رفع این مشکل است اما درباره زمان قطعی برطرف شدن آن و همچنین کشور مبدا و شروع کننده این حملات توضیحات بیشتری ارائه نکرده است.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

telegram-1