ارزهای دیجیتال و کاهش قیمت آن ها !

bitcoin

ارزهای دیجیتال

بر اساس شواهد، قیمت بیت‌کوین در مقایسه با سه هفته گذشته کاهش یافته است و همچنین در ۲۲ اردیبهشت ماه قیمت تقریبی  ۸۳۰۰ دلار را ثبت نمود. به اعتقاد تحلیل گران در این حوزه علت این امر، اکنش بازار به بازجویی‌های پلیس کره‌جنوبی از صرافی Upbit و حراج جدید صراف Mt.Gox می باشد.

گفته می شود که تعداد قابل توجهی از تریدر‌ها واکنش ناخودآگاهی را به بررسی‌های کمیسیون نظارت مالی (FSC) از بزرگ‌ترین صرافی کره‌جنوبی، نشان دادند. و مقامات به صرافی یاد شده مشکوک شدند و بر این باورند که این صرافی با استفاده از فریب مشتریان خود و همچنین ارائه اطلاعات غلط در خصوص دارایی‌ها و بدهکاری‌هایش عمل می کند.

در همین حین نیز به نظر می آید که مدیران اسبق صرافی ژاپن Mt.Gox، چهار دسته‌ ۲۰۰۰تایی بیت‌کوین را به فروش رسانده اند. اتفاقاتی از این قبیل که بیش از چند بار از ماه نوامبر اتفاق افتاده، موجب شده است قیمت های جهانی ارزهای دیجیتال تحت تاثیر آن ها قرار گرفته و با تغییراتی رو بروشوند. در حال حاضر نیز قیمت بیت‌کوین در مقایسه با روزهای پیشین، ۱۰ درصد که به طور تقریبی ۱۰۰۰ دلار می شود کاهش داشته است.

شایان ذکر است که اتریوم هم کاهش قیمتی نزدیک به ۱۲ درصد داشته و همچنین بیت‌کوین‌کش و ریپل نیز نزدیک به ۱۷ درصد با افت قیمت روبرو بوده اند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت