مرسدس بنز هم، به گروه تولیدکنندگان خودروهای تمام برقی پیوست

bq400

با تولید EQC، مرسدس بنز هم، به گروه تولیدکنندگان خودروهای تمام برقی پیوست. این محصول با شارژ کامل، حدود 320 تا 400 کیلومتر مسافت طی می‌کند. عدد 400 هم به این دلیل در نام این خودرو آورده شده که نشانگر برد 400 کیلومتری باتری آن باشد.

اولین‌بار در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶، مرسدس بنز از برنامه خود، برای تولید مدل‌های تمام الکتریکی، پرده برداشت. با این هدف، برند EQ به عنوان زیر مجموعه‌ی جدید مرسدس بنز تاسیس شد تا نشانه‌ی عزم جدی این خودروساز در توسعه‌ی خودروهای برقی باشد.

کراس اور تمام برقی مرسدس بنز EQC معرفی شد

کراس‌اور جدید مرسدس بنز، EQC نام دارد و طبیعتا در سایز بدنه‌ی مدل GLC عرضه خواهد شد. اولین نسخه از این خودروی برقی، دو دیفرانسیل است و نام کامل EQC 400 4Matic دارد. پیشرانه‌های برقی تعبیه شده در محورهای جلو و عقب، جمعا نیرویی معادل 408 اسب بخار را به راننده تحویل می‌دهند. در بیانیه‌ی رسمی مرسدس بنز آمده است:

خودروی EQC، از کیفیت، امنیت و راحتی مورد انتظار از محصولات مرسدس بنز، سود می‌برد؛ در حالی‌که پیشگام در سبک جدید طراحی یک خودروی برقی، همراه با ویژگی‌های لوکس است.

اولین محصول تمام برقی مرسدس بنز، مشابهت ظاهری و فنی قابل توجهی با نمونه‌ی مفهومی معرفی شده در سال ۲۰۱۶ دارد. نسخه‌ی نهایی EQC که حدود ۶ ماه دیگر به دست مصرف کننده اروپایی خواهد رسید، مجهز به باتری لیتیون یون ۸۰ کیلووات ساعت است تا مسافتی در حدود ۳۲۰ کیلومتر را طی کند. این خودرو، همراه با سیستم شارژ سریع DC، برای دریافت انرژی از ۱۰ درصد تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری، به زمانی حدود ۴۰ دقیقه نیاز دارد. نسخه‌ی ۱۱۰ کیلووات ساعت از EQC هم، به زودی معرفی خواهد شد؛ اما هنوز مشخص نیست، EQC در صورت اتصال به برق شهری (۲۴۰ ولت)، بعد از چه مدتی به شارژ کامل می‌رسد.

شتاب این خودروی 2450 کیلوگرمی طبق ادعای مهندس سازنده معادل 4.9 ثانیه خواهد بود که با توجه به وزن نسبتا زیاد خودرو رقم کاملا مناسبی است.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

EQC 400  نسبتا پرقدرت و سرزنده احساس می‌شود، حتی در حالت نرمال هم اینگونه است. چهار حالت رانندگی مختلف در این خودرو وجود دارد: نرمال، اسپرت، اکو و چیزی به نام مکس که هنگام کمبود شارژ می‌توانید از آن استفاده نمایید.

کراس‌اور EQC می‌تواند به صورت تک پدال هم استفاده می‌شود تا به محض برداشته شدن پای راننده از روی پدال سمت راست (گاز)، ترمز کامل کند. بر اساس ادعای مرسدس بنز، عملکرد این خودرو به صورت تقسیم هوشمند انرژی بین ۴ چرخ خواهد بود تا بهترین شتاب‌گیری، فرمان‌پذیری و مدیریت انرژی فراهم شود. مرسدس EQC به هنگام نیاز به افزایش سرعت، تمرکز بر موتور عقب دارد و برای رانندگی آرام در سرعت‌های پایین، استفاده‌ی بیشتری از موتور جلو خواهد کرد. میزان شتاب‌گیری و صرفه‌جویی در مصرف انرژی الکتریکی EQC، با استفاده از پدال‌های پشت فرمان، کنترل می‌شود. در حالت رانندگی D–، بیشترین بازیافت انرژی ممکن خواهد شد و خودرو به صورت تک پدال، عمل خواهد کرد تا به جای درگیر کردن لنت‌های ترمز به هنگام نیاز به کاهش سرعت یا ایست کامل، باتری‌ها شارژ شوند.

بسیاری از جزئیات فنی و قیمتی مرسدس بنز EQC، هنوز نامشخص است. این خودرو با ابعادی به طول ۴۷۶۰ میلی‌متر، با عرض ۱۸۸۵ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۶۲۳ میلی‌متر، همراه فاصله محورهای ۲۸۷۳ میلی‌متر ارائه می‌شود. قیمت احتمالی مرسدس بنز EQC در نسخه‌ی پایه، حدود ۸۰ هزار دلار، پیش‌بینی شده است.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.