چند مشکل اساسی برای لپ تاپ یعنی 5 مشکل عمومی برای کاربران !

می خواهم در باره پنچ مشکل اساسی که ممکن است برای هر لپ تاپ، نوت بوک و یا مک بوک اتفاق بیفتد توضیح دهم. این مشکلات می تواند برای هر کاربر عادی یا استفاده کننده حرفه ای رایانه های قابل حمل، مشکلاتی را به وجود آورد. برخی کاربران از لپ تاپ های قدیمی استفاده می کنند و با ایراداتی که به نظر ساده است دست و پنجه نرم می کنند. باید بدانید مشکلات و ایرادات لپ تاپ شاید به ظاهر ساده به نظر برسد ولی بعید نیست به مرور زمان شما را به دردسر انداخته و یا خسارتی بیشتر از تعمیرات لپ تاپ به بار آورد. مهم ترین مشکلاتی که برای کاربران دردسر ایجاد می کند را باهم مرور می کنیم.

مشکلات روشن شدن – روشن نشدن لپ تاپ

مشکلات روند روشن شدن یا دلایل روشن نشدن لپ تاپ چند حالت دارد. برخی از مواقع اصلا برق مورد نیاز تامین نمی شود. ممکن است ایراد از منبع تغذیه باشد. اگر منبع انرژی لپ تاپ فرسوده شده یا دچار ایراد باشد شما نیاز به خرید باتری و شارژ جدید دارید. باتری و شارژر را هرگز تعمیر نکنید، زیرا صرفه اقتصادی ندارد و احتمال به خطر انداختن خود لپ تاپ نیز وجود دارد. چند مورد از مشکلاتی که مشتریان پارت ایران برای تعمیر لپ تاپ مراجعه کردند را باهم بررسی می کنیم:

  1. لپ تاپ ایسوس N552 اصلا روشن نمی شود: با بررسی این مورد متوجه شدیم که دستگاه دچار آبخوردگی شده و بطور کامل سرویس شد. این لپ تاپ باید حتما سرویس می شد وگرنه بخاطر رسوب مواد، دستگاه No Power می شد.
  2. لپ تاپ دل INSPIRON N5010  روشن نمی شد : کاربر لپ تاپ را اوراق کرده بود ولی پس از بررسی متوجه شدیم که نیازی به تکه تکه کردن لپ تاپ نیست! سوزن وسط پین آداپتور شکسته بود و فقط باید آنرا از جک شارژ خارج کرده و یک آداپتور جدید دل  PA010  اورجینال را جایگزین شارژر قبلی کرد.
  1. لپ تاپ HP DV7  خیلی داغ می کرد : لپ تاپ اچ پی سری DV7 خیلی داغ می شد. وقتی بازش کردیم متوجه شدیم تمام منافذ عبور هوای هیت سینک توسط گرد و غبار و پرز فرش مسدود شده. پس از بازکردن مسیر عبور هوا متوجه شدیم متاسفانه CHIP GPU  در اثر حرارت بالا آسیب دیده و نیاز به ریبال کردن داشت. دستگاه تعمیر شد و مشتری با لبخند رضایتی که داشت پارت ایران را ترک کرد.

 

  1. لپ تاپ لنوو مدل IDEA PAD 500  شارژ نمی شد : باطری این لپ تاپ از کار افتاده و چرخه شارژ و عمر مفید آن به پایان رسیده بود. لپ تاپ لنوو Z500  به یک باتری داخلی 4 سلولی نیاز داشت و تعویض آن سخت نبود. ما باطری فرسوده را بایک باتری اورجینال  مدل L12S4K01  جایگزین کردیم که حدود 3350 میلی آمپر ساعت توان دارد. و برای اینکه خیال مشتری راحت باشد آنرا 7 ماه ضمانت درجا تعویض، کردیم.

 

5- هارد دیسک لپ تاپ سر و صدا می‌کند

جالب است بدانید که معمولا اطلاعات روی هارد دیسک بطور پراکنده نوشته می شود. حتی ممکن است تمام دیتای یک فایل ورد بطور یکجا ذخیره نشده باشد. هنگامی که شما کلیک می کنید تا یک فایل ورد ساده را باز کنید احتمالا سرعت موتور چرخان هارد افزایش یافته سپس هد شروع به حرکت می کند. خب این یک سیستم مجهز و الکترومکانیک است؛ پس اندکی سر و صدا طبیعی است.

اما موارد مهمی مثل صداهایی مثل کشیدن شدن یک شی نوک تیز روی سطح یا ناله های ناشی از چرخش موتور برای شما علامت های هشدار دهنده ای است و احتمال دارد اطلاعات شما از دست برود. اگر هارد شما ناخوش است سریعا به یک مرکز مجهز تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات مثل پارتاکو – پارت ایران مراجعه کنید.

  • ما به شما توصیه می کنیم هنگام روشن بودن لپ تاپ خصوصا در زمان خواندن و نوشتن دیتا، دستگاه را تکان ندهید.
  • اگر هارد دیسک شما دچار اشکال شده اصلا آنرا باز نکنید و اگر پوشش هارد باز شد لطفا با آن خداحافظی کنید.
  • بهترین کار برای نصب سیستم عامل؛ استفاده از حافظه اس اس دی است. از پارتاکو بدون واسطه بخرید.

اینها چند مورد از صدها مشکل پیش آمده برای هزاران مراجعه کننده ما بود که طی 15 سال سابقه فعالیت پارت ایران به خوبی رفع شد. در پایان برای شما توصیه های مهمی دارم : اگر می‌خواهید دچار تنش و ناراحتی های بعدی نشوید یا اگر سلامت دستگاه و اطلاعات روی حافظه آن برایتان اهمیت دارد لطفا به طور خود سرانه دست بکار نشوید. اگر قصد تعمیر لپ تاپ خودتان را دارید به مراکز نمایندگی معتبر و تعمیرگاه با سابقه مراجعه کنید. با‌تشکر – مرکز تعمیرات لپ تاپ در اصفهان – پارت ایران – تابستان 1400

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.