پردازنده نسل دوم Snapdragon 7c معرفی شد

پردازنده نسل دوم Snapdragon 7c معرفی شد

همان طور که گفته شد کمپانی کوالکام روز گذشته پلتفرم پردازشی مبتنی بر ARM جدید خود را با عنوان Snapdragon 7c Gen 2 معرفی کرد. این تراشه قرار است در دستگاه‌های با سطح پردازش پائین و لپ تاپ‌های پائین رده زیر 350 دلار مورد استفاده قرار بگیرد. دستگاه‌های ARM مجهز به ویندوز 10 و همچنین کروم بوک‌ها غالبا به تراشه جدید کوالکام مجهز خواهند شد. Snapdragon 7c Gen 2 در واقع نسخه اورکلاک شده از چیپستی است که در سال 2019 معرفی شد. این پردازنده مجهز به دو هسته Kryo 468 یا Cortex-A76 است که فرکانس آن تا 2.55 گیگاهرتز افزایش می‌یابد و توسط شش هسته کم مصرف Cortex-A55 و واحد پردازنده گرافیکی Adreno 618 همراهی می‌شود. از دیگر مشخصه‌های فنی این چیپست باید به Hexagon 692 DSP، Spectra 255 ISP و مودم Snapdragon X15 LTE اشاره کرد.

نسل جدید پردازنده ARM کوالکام از لحاظ عملکرد در مقایسه با نسل قبل آن تغییر لازم را نداشته اما کمپانی مدعیست که Snapdragon 7c بیشتر از بابت مصرف انرژی بهینه شده و بیشتر از نسل قبل، با باتری دستگاه مدارا می‌کند. کوالکام پردازنده جدید خود را با چیپست مدیاتک MT8183 و اینتل Celeron N4020 و N5030 مقایسه می‌کند. از لحاظ عملکرد، 7c قابل مقایسه با نمونه‌های مذکور می‌باشد اما به گفته کوالکام، Snapdragon 7c تا 60 درصد راندمان بیشتری دارد و با استفاده عادی می‌تواند تا چند روز شارژدهی باتری دستگاه را تضمین کند. در صورت استفاده مداوم از دستگاه، کوالکام عمر باتری 19 ساعته را نوید داده که قابل توجه است.

با چیپست جدید، کوالکام امیدوار است که سازندگان بیشتری روی به تولید محصولات مجهز به این پردازنده بیاورند. چرا که نسل اول این چیپست چندان مورد توجه کمپانی‌های سازنده قرار نگرفت. کوالکام می‌گوید که لنوو اولین سازنده ایست که دستگاه‌های جدیدی را با پردازنده Snapdragon 7c وارد بازار خواهد کرد. اتفاقی که در همین سال جاری رخ خواهد داد. از آنجایی که تعداد افرادی که در خانه کار می‌کنند یا درس می‌خوانند همچنان رو به افزایش است، نیاز به دستگاه‌های تاشدنی مانند لپ تاپ‌ها بسیار زیاد است و در این میان کاربران زیادی با بودجه محدود قصد خرید این دستگاه‌ها را دارند. به لطف کوالکام و تراشه جدید این کمپانی احتمالا تعداد و تنوع این دستگاه‌ها به زودی افزایش خواهد یافت.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.