IBM و سیگیت برای استفاده از بلاک چین در هارد دیسک، همکاری می‌کنند.

بلاکچین

قرار گرفتن قطعات تقلبی در زنجیره تامین محصولات الکترونیکی به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است، به همین دلیل دو شرکت IBM و سیگیت تصمیم گرفته‌اند تا از بلاک‌چین برای حل این مشکل استفاده کنند.

سیگیت و IBM، روز پنج‌شنبه قرار‌داد همکاری برای استفاده از بلاک‌چین به‌منظور ردیابی و احراز هویت هارد دیسک‌ها امضا کردند. هدف این مشارکت این است که با استفاده از پلتفرم Big Blue مبتنی بر بلاک‌چین و فناوری امنیتی سیگیت، یک سیستم برای شناسایی هارد دیسک‌های تقلبی و کمک به شناسایی سخت‌افزار اصل، طراحی شود تا برای سازمان‌های استفاده‌کننده از آن‌ها از نظر امنیت، اطمینان‌خاطر ایجاد کند.

هر‌دو شرکت، به این موضوع اشاره می‌‌کنند که زنجیره تولید قطعات الکترونیکی همواره از نظر ورود قطعات تقلبی به آن‌ها، تهدید می‌شوند، همچنین شناسایی قطعات الکترونیکی جعلی کار دشواری است، چون تولیدکنندگان اغلب از قرار دادن اطلاعات خاص در محصولات خود اجتناب می‌کنند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

در قسمت بلاک‌چین، معماری پایگاه داده به‌صورت امن رمزنگاری می‌شود. اطلاعات مربوط به بلاک‌چین و تمام تراکنش‌ها در یک قسمت غیر قابل نفوذ، به صورت چند‌بخشی ذخیره می‌شود، و یک سابقه طلایی غیر قابل تغییر از تاریخچه زمانی برای هر محصول فروخته شده یا خریداری شده ایجاد می‌کند. بلاک‌چین، در زنجیره تامین به عنوان یک وسیله برای افزایش شفافیت، افزودن قابلیت دید و بهبود اقتصادی زنجیره تامین استفاده می‌شود.

شرکت‌ها برای اعمال این فناوری در چرخه‌ی عمر هارد دیسک‌، پلتفرم بلاک‌چین IBM را با شیوه‌های نوین انگشت‌نگاری الکترونیکی و ردیابی سیگیت، ترکیب می‌کنند تا محل تولید هارد‌ دیسک را مشخص کنند.سیگیت، فناوری بلاک‌چین IBM را در مرحله تولید با اطلاعاتی که بر‌پایه سیستم شناسه امن الکترونیکی سیگیت (eID) است، به‌روز‌رسانی می‌کند. در همین حال، تکنولوژی پاک‌سازی سیگیت یک گواهی دیجیتال از پاک کردن داده‌‌ها تولید می‌کند، که به صورت الکترونیکی توسط کلید عمومی زیر‌ساخت سیگیت امضا می‌شود و برای انطباق با قوانین جهانی حریم خصوصی، در بلاک‌چین ذخیره می‌کند.

بروس آندرسون، مدیرعامل صنعت الکترونیکی جهانی IBM می‌گوید توانایی همکاری با سیگیت برای ترکیب بلاک‌چین و فناوری پیشرفته رمز‌نگاری محصولات، این دو شرکت را از هم مجزا می‌کند و به ظرفیت بلاک‌چین برای باز‌سازی فرآیند مدیریت چرخه زندگی محصولات، اشاره می‌کند. استفاده از قطعات الکترونیکی تقلبی یک مشکل جهانی است، که نیاز‌مند رسیدگی یک اکوسیستم بزرگ است.

پلتفرم Big Blue، تکنولوژی بلاک‌چین را در مراحل مختلف زنجیره تامین مانند بانکداری، غذا و حمل و نقل، قرار می‌دهد. IBM همچنین پتنت دیگری را به ثبت رسانده است، که می‌تواند از بلاک‌چین برای ایجاد اعتماد و حفاظت از انتقال مکان‌های فیزیکی در هنگام تجربه واقعیت افزوده، استفاده کند.

در‌حالی که توسعه این راه‌حل ادامه دارد، سیگیت و IBM اعلام کرده‌اند؛ که قصد دارند این شبکه را گسترش دهند و شرکت‌های دیگر زنجیره تامین را نیز به مشارکت دعوت کرده و این پلتفرم را توسعه دهند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.