مک بوک پرو ۱۶ اینچ، چگونه باتری بزرگتری را در دل خود جا داده است؟

شرکت IFixit به‌تازگی، مدل جدید مک بوک پرو را کالبدشکافی کرده است تا تفاوت‌های سخت‌افزاری این مدل ۱۶ اینچی را با مدل‌های قبلی آن آشکار کند.

کالبد‌شکافی اخیر مک بوک پرو ۱۶ اینچی توسط iFixit نشان ‌می‌دهد که این لپ‌تاپ نه تنها صفحه‌کلیدی خوش‌دست، خوش‌طرح و مستحکم دارد؛ بلکه خوشبختانه تغییرات جالب و مثبتی نیز در طراحی آن ایجاد شده است.

این تغییرات شامل بازطراحی سیستم خنک‌کننده و جایگزینی یک باتری بزرگ‌تر است و همین موضوع، افزایش ضخامت ۰/۷ میلیمتری مک بوک پرو ۱۶ اینچ را نسبت به مدل پیشین توجیه می‌کند.

بر اساس گزارش کالبدشکافی iFixit این مدل در مقایسه با مک بوک پرو ۱۵ اینچ، حفره‌های خروج هوا و پره‌های فن بزرگتری دارد و همین تغییرات باعث شده است تا میزان خروج هوا از داخل سیستم به بیرون ۲۸ درصد افزایش داشته باشد.

مک بوک پرو ۱۶ اینچ

چنین پره‌های بزرگی نیاز به یک باتری با انرژی الکتریکی ۹۹/۸ وات‌ساعت دارند که به گفته‌ی iFix این باتری، بزرگترین در نوع خود بوده که تا امروز در تولید مک بوک از آن استفاده شده است. طبق اندازه‌گیری انجام شده، ضخامت هر یک از سلول‌های این باتری، ۰.۸ میلیمتر نسبت به مدل قبلی بیشتر است.

در هر صورت این تغییر، از هر نظر اتفاق مثبتی تلقی می‌شود. هرچند اندکی بر ضخامت لپ‌تاپ افزوده شده است، اما در عوض سیستم خنک‌کننده‌ای با کارایی بهینه‌تر و  یک باتری جدید با مدت‌زمان شارژدهی بیشتر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که احتمالا با استقبال خوبی هم از طرف علاقه‌مندان پر و پا قرص مک بوک پرو روبرو خواهد شد.

منبع: zoomit.ir

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مک بوک پرو