مدل مفهومی تاکسی پرنده بوئینگ با موفقیت آزمایش شد

تاکسی پرنده بوئینگ

بوئینگ روز چهارشنبه اعلام کرد که تاکسی پرنده این شرکت موفق شده به شکل عمودی پرواز کرده و فرود بیاید. این آزمایش اولیه پروازی بسیار مهم است چرا که نشان دهنده توانایی های تفریحی، شناور و فرود این تاکسی است که در کنار کارکرد های خودران می توان از آن استفاده کرد. بوئینگ اعلام کرده به زودی این آزمایش را گسترش خواهد داد که شامل پرواز و انتقال بین دو کشور است.

شرکت Aurora Flight Sciences که زیرمجموعه شرکت بوئینگ محسوب می شود، از موفقیت آمیز بودن این پرواز آزمایشی وسیله نقلیه خودران و تمام برقی، خبر داده است. در این تست خودروی پرنده به صورت عمودی از زمین بلند شده و با چند ثانیه معلق ماندن در هوا در مکان تعیین شده، فرود می آید. به گفته بوئینگ در تست های آتی جابجایی بین فازهای برخاستن از زمین و حرکت به سمت جلو مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

خودروی پرنده Aurora Flight Sciences گامی بزرگ در راستای عملی شدن ایده تاکسی های پرنده و پرواز از پشت بام یک آسمان خراش به پشت بام آسمان خراش دیگر به شمار رفته و در صورت نهایی شدن می توان انقلابی در عرصه حمل و نقل شهری ایجاد کند.

بوئینگ در زمینه‌ی تولید ماشین پرنده عمودپرواز با رقبایی مانند ایرباس و بسیاری از استارتاپ‌های دیگر رقابت می‌کند. طی سال‌های اخیر اخبار زیادی در زمینه‌ی معرفی خودروی پرنده عمودپرواز توسط شرکت‌های نوپا منتشر شده است. این سرمایه‌گذاری‌ها با پیشرفت فناوری خودرو خودران و ازدحام خودروهای سنتی در جاده‌های شهری، می‌تواند طی دهه‌ی آینده چهره‌ی صنعت هوافضا را تغییر دهد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

نخستین تاکسی پرنده “بوئینگ” آزمایش شد

اگر چه به غیر از بوئینگ شرکت های دیگری با جدیت تمام ایده تاکسی های شهری پرنده را دنبال می کنند، اما از آنجایی که این کمپانی از مزیت منابع و مهندسی پیشرفته در صنعت هوانوردی برخوردار است، می توان آن را یکی از پیشتازان عرصه اتومبیل های پرنده نامید.

آن چیزی که تلاش های بوئینگ را از بقیه متمایز می کند اینست که در حال حاضر هیچ وسیله نقلیه پرنده ای با پیشرانه تمام الکتریکی در مقیاسی تجاری مشغول انجام وظیفه نیست. دلیل این مساله نیز روشن است، پرواز کردن به انرژی زیادی نیاز دارد و باتری های کنونی به لحاظ نسبت نیرو به وزن هنوز به اندازه لازم پیشرفته نشده اند.

کمپانی تحقیقاتی Aurora Flight Sciences در سال 2017 توسط بوئینگ خریداری شد. این کمپانی یکی از چند شرکتی است که با اوبر در زمینه توسعه شبکه ای از تاکسی های پرنده همکاری می کند، این شبکه بخشی از سرویس Uber Air است که برای راه اندازی در سال 2023 برنامه ریزی شده است.

این وسیله نقلیه فعلا نامی ندارد، اما به عنوان یک نمونه اولیه هواپیمای مسافربری PAV نامیده می شود، این محصول دارای موتور الکتریکی و باتری قدرتمندی است که امکان پرواز تا 50 مایل از محدوده اولیه را فراهم می کند. این تاکسی پروازی حدود 30 فوت طول و 28 فوت عرض دارد.

چه موانعی بر سر راه تاکسی پرنده وجود دارد؟

موانع عمده‌ای در مقابل چشم‌انداز بوئینگ وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موضوعات ایمنی و قانون‌گذاری اشاره کرد که برای تردد ناوگان خودروهای پرنده وجود دارد. بوئینگ با استارتاپ SparkCognition و اداره ملی هوانوردی ایالات متحده آمریکا در حال کار روی ایجاد سیستم مدیریت ترافیک برای بزرگراه‌های سه‌بعدی و همچنین چارچوب قانونی برای عبور خودروهای خودران پرنده در اطراف ساختمان‌های بلند است.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.