مایکروسافت نسخه‌‌ پیش‌نمایش سیستم عامل اندرویدی Surface Duo را منتشر کرد

مایکروسافت نسخه‌ی پیش‌نمایش SDK را برای دستگاه‌های Surface Duo منتشر کرد و وعده داد که پیش‌انتشار SDK ویندوز 10X در هفته‌های آینده منتشر می‌شود.

در پست جدیدی که روی وبلاگ رسمی مایکروسافت قرارگرفته، این شرکت زمانبندی و برنامه‌های مربوط به عرضه‌ی دستگاه‌های دو نمایشگره‌ی خود را منتشر کرده است؛ همچنین اطلاعات مربوط به اینکه توسعه‌دهندگان چگونه و در چه‌زمانی به SDKهای مربوطه دسترسی خواهند داشت، به‌طور کامل در این پست تشریح شده است.

در این پست مایکروسافت از در دسترس بودن نسخه‌های پیش‌نمایش SDK برای Surface Duo خبر می‌دهد. مایکروسافت می‌گوید که پیش‌نمایش SDK به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که کار با صفحه‌نمایش‌های دوگانه را تجربه کنند. نسخه‌های ارائه‌شده موارد ذیل را پوشش خواهند داد:

  1. APIهای بومی جاوا برای پشتیبانی از توسعه صفحه‌نمایش دوگانه دستگاه Surface Duo از جمله API DisplayMask، حسگر زاویه‌ی لولا و قابلیت‌های جدید دستگاه.
  2. شبیه‌ساز اندروید با یک تصویر پیش‌نمایش Surface Duo که با اندروید استودیو یکپارچه شده است؛ بنابراین می‌توانید برنامه خود را بدون دستگاه فیزیکی تست کنید. این شبیه‌ساز وضعیت‌ها‌، حرکت‌ها، زاویه‌ی لولا، درز بین دو صفحه‌نمایش و موارد دیگر را شبیه‌سازی می‌کند. عنوان شده است که به مرور زمان عملکردها اضافه‌خواهند شد.
  3. الزامات: استودیو اندروید و شبیه‌ساز اندروید.

Surface Duo

در وبلاگ رسمی مایکروسافت آمده است که اطلاعیه‌ها و بررسی‌های بیشتری در ماه‌های آینده منتشر خواهد شد و این شرکت از نظرات و فیدبک‌های کاربران استقبال می‌کند. همچنین برای کمک به توسعه‌ی محتوای ویندوز 10X، دسترسی به نسخه‌های پیش‌انتشار ویندوز SDK برای توسعه‌دهندگان در هفته‌های آینده فراهم خواهد شد.

مایکروسافت قصد دارد تا یازدهم فوریه، یک شبیه‌ساز مایکروسافت به‌همراه APIهای جدید برای پشتیبانی از صفحه‌نمایش‌های دوگانه، اسناد بیشتر و نمونه کدها عرضه کند. این اسناد و ویژگی‌ها شامل موارد زیر است:

APIهای بومی جاوا ویندوز برای توسعه‌ی صفحه‌نمایش‌های دوگانه و برای فعال‌کردن برنامه‌های کاربر در دو صفحه‌نمایش، شناسایی موقعیت لولا و بهره‌گیری از مزایای ویندوز 10X.
شبیه‌ساز مایکروسافت یک شبیه‌ساز Hyper-V با دو صفحه‌نمایش است؛ بنابراین می‌توانید برنامه‌های موجود را در پلتفرم جهانی ویندوز و Win32 گسترش دهید و سناریوی یک یا دو صفحه‌نمایش را آزمایش کنید. این شبیه‌ساز دستگاه‌های فیزیکی را شبیه‌سازی می‌کند تا نحوه‌ی تعامل مابین برنامه‌های کاربر با ویندوز 10X را مشاهده کنید.
الزامات: ویندوز ۱۰ نسخه‌ی Insiders preview هرکدام از نسخه‌های (Pro, Enterprise, or Education)، پردازنده چهارهسته‌ای ۶۴بیت، حداقل ۸ گیگابایت رم (۱۶ گیگابایت رم توصیه می‌شود)، Hyper-V فعال و GPU اختصاصی که از Direct X 11.0 یا نسخه‌های پس از آن پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این، مایکروسافت از طرح پیشنهادی استاندارد جدید وب برای فعال کردن تجربه‌های صفحه‌نمایش دوگانه در وب‌سایت‌های اندروید و ویندوز 10X خبر می‌دهد. همچنین برای کمک به توسعه‌دهندگان برای کار روی دستگاه‌های دو نمایشگره، مایکروسافت قرار است در تاریخ ۱۱ فوریه، ساعت ۸:۳۰ صبح به وقت محلی، رویداد توسعه‌دهندگان Microsoft 365 را برگزار کند. این رویداد روی تجربیات صفحه‌نمایش‌های دوگانه متمرکزشده‌است و بحث‌های مختلفی در آن مطرح خواهد شد. خلاصه‌ای از این بحث‌ها در زیر آمده است:

  • چگونه از SDKها و شبیه‌سازها نهایت استفاده را ببرید
  • چگونه از ابزارها و زبان‌های میان‌پلتفرمی استفاده کنید
  • چگونه برنامه‌هایی را برای دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش دوگانه طراحی کنید
  • چگونه تجربیات صفحه‌نمایش‌دوگانه را در وب بسازید
  • چگونه برنامه‌های خود را به Microsoft 365 متصل کنید

با وجود Surface Duo و Surface Neo و چندین رایانه شخصی با صفحه‌نمایش دوگانه، بهینه‌سازی محتوا در نمایشگرهای مختلف برای مایکروسافت به‌طور فزاینده‌ای اهمیت یافته است. انتشار زودهنگام ابزارهای توسعه برای توسعه‌دهندگان یک قدم مهم برای بهینه‌سازی این دستگاه‌ها است.

در نهایت، دیدن ویدئویی درباره‌ی طرز کار صفحه‌نمایش دوگانه‌ی مایکروسافت خالی از لطف نیست.

منبع: www.zoomit.ir

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Surface Duo