عملکرد فوق العاده چیپست Snapdragon 8 Gen1

عملکرد فوق العاده چیپست Snapdragon 8 Gen1

همانطور که می‌دانید چند روز پیش شرکت کوالکام به صورت رسمی تاریخ 30 نوامبر (9 آذر) را برای معرفی چیپست پرچمدار Snapdragon 8 Gen1 مشخص کرد. بر اساس گزارش اخیر، این تراشه قدرتمند توانسته در بنچمارک معروف آنتوتو (AnTuTu) امتیازی بیشتر از یک میلیون کسب کند.

کمپانی کوالکام چند روز پیش تایید کرد که چیپست پرچمدار بعدی موبایل خود Snapdragon 8 Gen1 (همان اسنپدراگون 898) نام دارد و این تراشه در تاریخ 9 آذر به صورت رسمی رونمایی می‌شود. بر اساس خبرهای جدید، چیپست پرچمدار بعدی کوالکام در بنچمارک آنتوتو قادر به کسب بیش از 1 میلیون امتیاز (1,035,020 امتیاز) شده است و عنوان «اولین چیپست کوالکام با امتیاز بیش از یک میلیون» را در این بنچمارک معروف به خود اختصاص داده است.

گزارش اخیر توسط افشاگری در شبکه‌ی اجتماعی Weibo منتشر شده است. متاسفانه این خبر فقط امتیاز کلی چیپست را عنوان کرده و عملکرد تراشه Snapdragon 8 Gen1 در هر قسمت آزمون مشخص نشده است.

در نظر داشته باشید چیپست دایمنسیتی 9000 (Dimensity 9000) که به تازگی توسط شرکت مدیاتک معرفی شده است، نیز توانسته در بنچمارک آنتوتو از مرز یک میلیون امتیاز (با امتیاز دقیق 1,007,396) عبور کند. اما امتیاز بدست آمده با چیپست Snapdragon 8 Gen1 مقداری بیشتر از امتیاز دایمنسیتی 9000 است.

برای مقایسه بهتر لازم است بدانید سال گذشته چیپست‌های اسنپدراگون 888 و دایمنسیتی 1200 به عنوان پرچمداران کوالکام و مدیاتک توانسته بودند در بنچمارک آنتوتو به ترتیب 850,000 و 690,000 امتیاز بدست آوردند؛ پس در صورت صحت اطلاعات منتشر شده در مورد پرچمداران جدید این دو کمپانی، شرکت مدیاتک بهبود عملکرد بیشتری را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

در هر صورت با توجه به اطلاعات منتشر شده، چیپست‌های Snapdragon 8 Gen1 و Dimensity 9000 نسبت به سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند. البته در نظر داشته باشید بنچمارک‌ها فقط یک قسمت ماجرا را تعریف می‌کنند و عملکرد این تراشه‌ها در دنیای واقعی و حضور آن‌ها در گوشی‌های هوشمند است که برای کاربران اهمیت دارد.

منبع

 

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.