شیائومی فناوری حسگر اثرانگشت کامل نمایشگر را به کار می گیرد

شیائومی فناوری حسگر اثرانگشت کامل نمایشگر را به کار می گیرد

اگرچه سیستم‌های تشخیص اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر حداقل از سال 2018 به شکل فعالانه‌ای در اسمارت‌فون‌های اندرویدی مورد استفاده قرار گرفته‌اند؛ اما این فناوری اخیرا پیشرفت چندانی را تجربه نکرده است. با این‌حال اکنون کمپانی شیائومی راهکار اختصاصی خود را در این زمینه ارائه نموده است. این ایده به کاربران امکان می‌دهد تا به منظور احراز هویت، انگشت خود را روی هر نقطه دلخواه از نمایشگر گجت قرار دهند.

بر اساس آخرین داده‌های به‌دست آمده از اداره ثبت اختراعات چین، کمپانی شیائومی پتنت مربوط به فناوری جدید اسکن اثرانگشت را با موفقیت به ثبت رسانده است. این فناوری امکان استفاده آزادانه‌تر از اسکنر را فراهم نموده و کاربران را از الزام قرار دادن انگشت خود روی منطقه ویژه‌ای از صفحه‌نمایش گجت رها خواهد کرد. شیائومی در این پتنت به توصیف عملکرد شبکه‌ای از عناصر LED مادون‌قرمز یکپارچه که در حد فاصل نمایشگر آمولد و یک لایه لمسی خازنی قرار می‌گیرد؛ پرداخته است. شبکه گیرنده‌ها نیز در قسمت زیرین نمایشگر مستقر خواهد ش ظرفد. این عناصر، بلوک‌های ساختاری اساسی اسکنر جدید را تشکیل خواهند داد.

هنگامی‌که کاربر با یک انگشت خود نمایشگر را لمس می‌کند؛ لایه مخصوص لمسی، محل قرارگیری انگشت و شکل اثرانگشت را ثبت خواهد کرد. در ادامه عناصر LED شروع به انتشار نور مادون‌قرمز در ناحیه مورد نظر می‌کنند. در این‌حالت عناصر موجود در سایر قسمت‌های نمایشگر در وضعیت غیرفعال باقی خواهند ماند. سپس نور مادون‌قرمز از قسمت سر انگشت منعکس شده و توسط گیرنده‌ها دریافت می‌شود. سیستم به منظور دستیابی به یک کارت از اثرانگشت، داده‌ها را پردازش نموده و اسمارت‌فون این اطلاعات را با نمونه ذخیره شده در حافظه مقایسه می‌کند. بدین‌ترتیب کاربر با لمس هر نقطه از نمایشگر قادر به بازگشایی قفل دستگاه خواهد بود.

پیش‌تر در ماه آگوست نیز شرکت هواوی فناوری اختصاصی خود با اهداف مشابه را در چندین بازار مختلف از جمله چین، اروپا، ایالات‌متحده، ژاپن، کره و هندوستان به ثبت رساند. اما این فناوری تاکنون کاربرد تجاری پیدا نکرده است؛ پدیده‌ای که احتمالا از تحریم‌های آمریکا علیه هواوی ناشی شده است. این تحریم‌ها توانایی‌های تکنولوژیک هواوی را به شکلی جدی محدود نموده است. از آنجا که شیائومی هنوز با چنین تحریم‌هایی مواجه نشده است؛ لذا عرضه اسکنرهای جدید در آینده‌ای نه‌چندان دور یک سناریوی محتمل به‌نظر می‌رسد.

فروش اسمارت‌فون‌های شیائومی 12، شیائومی 12 پرو و شیائومی 12X در بازار چین در آخرین روز از سال میلادی گذشته آغاز شد. این هندست‌ها ظرف مدت 5 دقیقه رکورد فروش تقریبا 300 میلیون دلاری را به ثبت رساندند. اکنون داده‌های دقیق مربوط به فروش این گجت‌ها اعلام شده و امکان مقایسه نتایج با سری شیائومی Mi 11 فراهم شده است.

بر این اساس فروش سری شیائومی 12 ظرف مدت 5 دقیقه به 1.8 میلیارد یوان (یا 283 میلیون دلار) رسیده است. رکورد قبلی فروش اسمارت‌فون‌های شیائومی در اختیار سری Mi 11 بود. فروش این هندست‌ها ظرف مدت 5 دقیقه به 1.5 میلیارد یوان (236 میلیون دلار) رسید.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.