ردیابی کووید-19 توسط موبایل موضوع همکاری اپل و گوگل برای مبارزه با کرونا

ویروس کرونا بدون شک بزرگترین بحران کنونی جهان است و قربانیان زیادی در سراسر جهان به ویژه در ایالات متحده آمریکا گرفته. اپل و گوگل به تازگی اعلام کرده‌اند با همکاری یکدیگر در حال توسعه یک تکنولوژی بلوثوتی برای ردیابی کووید-19 توسط دولت‌ها و آژانس‌های سلامت هستند.

راه حل مدنظر این دو شرکت شامل رابط برنامه نویسی نرم افزار (API) و پشتیبانی در سطح سیستم عامل از قابلیت کمک به فعال سازی ردیابی تماس (Contact Tracing) می‌شود. ردیابی تماس یکی از روش‌ها برای کنترل شیوع بیماری‌های همه‌گیر در جامعه است. در این روش افرادی که با بیمار ارتباط داشته‌اند، شناسایی و اطلاعات آن‌ها جمع آوری می‌شود و سپس مورد آزمایش و درمان قرار می‌گیرند تا شیوع بیماری کاهش پیدا کند.

به گفته گوگل و اپل، این ابزارها در دو مرحله در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. ابتدا ماه آینده آن‌ها API که امکان همکاری میان دستگاه‌های اندرویدی و iOS را در زمان استفاده از اپلیکیشن‌ها بهداشت عمومی فراهم می‌کند، عرضه خواهند کرد.

در مرحله بعدی، اپل و گوگل قصد دارند برای استفاده گسترده‌تر، قابلیت ردیابی تماس مبتنی بر بلوتوث را به سیستم عامل‌های خود اضافه کنند. به گفته این دو شرکت، پشتیبانی در سطح سیستم عامل امکان مشارکت افراد بیشتری را فراهم می‌کند و همچنین ارتباط با اپلیکیشن‌های مورد استفاده توسط سازمان‌های بهداشت دولتی را افزایش می‌دهد.

این ابزارها می‌توانند باعث نگرانی کاربران شوند و همچنین حریم خصوصی آن‌ها را به خطر بیاندازند، اما اپل و گوگل قصد دارند برای رفع این نگرانی‌ها با همکاری افراد علاقه مند آن‌ها را توسعه دهند. این شرکت‌ها همچنین اطلاعات مربوط به کار خود را منتشر خواهند کرد تا متخصصان و سازمان‌ها قادر به تحلیل آن‌ها باشند.

این دو شرکت به صورت مشترک بیانیه‌ای به شرح زیر منتشر کرده‌اند:

«همه ما در اپل و گوگل باور داریم که تا به امروز لحظه مهم دیگری برای همکاری با یکدیگر جهت رفع یکی از مهم‌ترین مشکلات در جهان، وجود نداشته است. ما با همکاری نزدیک توسعه‌دهندگان، دولت‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات بهداشت عمومی، امیدواریم با استفاده از قدرت فناوری به کشورهای سراسر جهان برای کاهش شیوع ویروس کرونا و بازگشت آن‌ها به زندگی عادی، کمک کنیم.»

کشورها و محققان مختلف از استفاده از اپلیکیشن‌های ردیابی به عنوان راهی برای کاهش شیوع کووید-19 حمایت کرده‌اند. اوایل ماه جاری میلادی، فرانسه توسعه برنامه‌ای با نام StopCovid را آغاز کرد. این برنامه زمانی که به فرد مبتلا به کرونا نزدیک می‌شوید، به شما هشدار می‌دهد. نمونه اولیه این اپلیکیشن 3 تا 6 هفته دیگر عرضه خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

مجتمع کامپیوتر پایتخت

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Hack