شیائومی قابلیت تشخیص زلزله

ردمی بوک پرو با پردازنده جدید رایزن معرفی شد

نسخه ۱۵.۶ اینچی را می‌توانید با پردازنده Ryzen 5 5600H (شش هسته و ۱۲ رشته) و یا Ryzen 7 5800H (هشت هسته و ۱۶ رشته) سفارش دهید. هر دو با توان ۳۵ واتی و برپایه معماری ذن 3 ساخته شده‌اند. این تراشه‌ها دارای گرافیک‌های رادئون به ترتیب ۷ و ۸ هسته‌ای هستند و نیازی به کارت گرافیک مجزا ندارند.

نسخه ۱۴ اینچی ردمی بوک پرو رایزن ادیشن با تراشه‌های کم‌مصرف ۱۵ واتی عرضه می‌شوند. این مدل را می‌توانید با Ryzen 5 5500U شش هسته و دوازده رشته و یا Ryzen 7 5700U هشت هسته و شانزده رشته سفارش دهید. این دو مدل اما براساس معماری قدیمی‌تر ذن 2 ساخته شده‌اند.

تراشه‌های سری U با مصرف و تولید دمای کمتر تنها با یک فن خنک می‌شوند. این درحالیست که نسخه‌های H به دو فن و لوله حرارتی مجهز شده‌اند. ردمی نسخه ۱۵.۶ اینچی را به نمایشگر با وضوح ۳۲۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی مجهز کرده است. این نمایشگر از DC dimming پشتیبانی کرده و ۱۰۰ درصد بازه رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. روشنایی حداکثری ۳۰۰ نیت و نسبت کنتراست ۱۵۰۰:۱ نیز از سایر مشخصات این پنل هستند.

نسخه ۱۴ اینچی هم نمایشگر ۱۶:۱۰ اما با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل دارد. این پنل از نرخ استاندارد و کندتر ۶۰ هرتزی استفاده می‌کند. با این‌حال پوشش sRGB، قابلیت DC dimming و ۳۰۰ نیت روشنایی کماکان پابرجاست. نسخه بزرگ‌تر با وزن ۱.۸ کیلوگرمی یک باتری ۷۰ وات ساعت با شارژ سریع ۱۰۰ واتی را درون خود جای داده است. نسخه کوچک‌تر ۱.۴۲ کیلوگرم وزن داشته و باتری آن ۵۶ وات ساعتی با شارژ سریع ۱۰۰ واتی خواهد بود. به گفته ردمی هر دو لپ‌تاپ می‌توانند ۱۴ ساعت در مرور وب دوام شارژ داشته باشند.

بدنه هر دو از جنس آلومینیوم CNC شده ساخته شده است. دو درگاه USB-C، یک درگاه USB-A، یک HDMI و جک هدفون اتصالات سیمی و وای‌فای 6 اتصال بی‌سیم این دو لپ‌تاپ را تشکیل می‌دهند. همچنین یک حسگر اثر انگشت نیز روی دکمه پاور قرار داده شده است. این دو لپ‌تاپ را می‌توانید با ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD نیز سفارش دهید.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.