بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری گوگل برای ایجاد شغل

Grow with Google

گوگل بودجه ای به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار برای گسترش فرهنگ کارآفرینی و اشتغال در اروپا، خاورمیانه و آفریقا اختصاص داده است که بر اساس گزارشات در 5 سال آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت

به گفته ی این کمپانی کمپین Grow with Google تا سال ۲۰۲۰ به یک میلیون نفر در اروپا کمک میکند تا شغلی پیدا کرده یا کسب و کار خود را تقویت کنند. گوگل قصد دارد بستری فراهم آورد تا به کمک آن مردم به تقویت مهارت‌های خود بپردازند و از این طریق به موقعیت‌های بهتر در زندگی دست یافته، با چالش‌ها روبرو شوند و به راهکار های مناسب بیاندیشند.

کمپانی گوگل در سال ۲۰۱۵ برنامه ی Grow  را معرفی نمود که به کمک همین برنامه اجتماعی بیش از ۲۱۴۰۰۰ نفر توانستند کار جدیدی پیداکنند یا با بهره گیری از آموزش ها، کسب و کار خود را آغاز کنند. این کمپانی ادعا کرد که با همکاری سازمان های پیشرو در اشتغال زایی مانند OpenClassrooms و Inco می تواند بیشتر افراد جویای کار را به اشتغال برساند. در همین رابطه این کمپانی  در نشست Tech for Good گفت که در 5 سال آتی به سازمان های غیر انتفاعی که در زمینه ی مهارت‌ها و فرصت‌های اقتصادی فعالیت می کنند در اروپا، خاورمیانه و آفریقا از طریق سایت Google.org مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار قرض می‌دهد.

گوگل میخواهد به طور خاص با سازمان‌هایی که در زمینه های:«بهره گیری از تکنولوژی و خلاقیت جهت آموزش افراد با قابلیت های جدید و همینطور پیوندهای شغلی با مشاغل عالی و حمایت از کارگران در زمینه اشتغال با دستمزد پایین»به فعالیت مشغولند، همکاری کند. بر اساس گزارشات  ۴۴ درصد از بزرگسالان اروپایی، حتی از مهارت‌های اولیه دیجیتالی برخوردار نیستند و در خاورمیانه و شمال آفریقا، تنها ۳۸ درصد از جوانان معتقدند  مهارت‌هایی که آموزش و پرورش به آنها می آموزد میتواند زمینه ی ورود به دنیای کار را برایشان محیا کند.

قطعا در اروپا، آفریقا و خاورمیانه بخش غیر انتفاعی با همراهی شرکت گوگل، شوراهای شهر، دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی میتوانند نقش مهمی در زمینه ی اقتصاد دیجیتالی و ایجاد فرصت های شغلی ایفاکنند. گوگل به کمک افرادی که به دنیای دیجیتال دسترسی دارند سعی میکند تا با بهره گیری از فناوری، شغل هایی که افراد جویای کار به آن نیاز دارند را به آن ها معرفی کند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت