اپل: آیپد پروهای ۲۰۱۸ خم می‌شوند

آیپد پرو 2018 خم میشود

اپل تایید کرد که برخی از مدل‌های آیپد پرو ۲۰۱۸ که اخیرا فروخته شده ممکن است در بدنه آلومینیومی خود خم شدگی داشته باشند. اپل می‌گوید این موضوع طبیعی است.
بنا بر گفته اپل در پروسه ساخت برخی از آی‌پدها ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد اما این تاثیر منفی بر کل این محصول نباید بگذارد.
بنابراین می‌توان گفت اپل ضمن پذیرش این مشکل حاضر به پذیرفتن اشکال و گردن گرفتن تقصیر نیست.
اپل با تایید خم شدن آیپد پرو ۲۰۱۸ آن را  ناشی از عملیات خنک سازی فلز و پلاستیک بدنه آیپد می‌داند.

به گفته اپل هر دو نوع سایز آیپد پرو یعنی آیپد ۷۹۹ دلاری ۱۱ اینچی تا مدل ۱۸۹۹ دلاری ۱۲.۹ اینچی با ۱ ترابایت حافظه شامل این مشکل می‌شوند.

شکایت‌های کاربران اپل از خمیدگی آیپد پروها

طی روزهای اخیر شکایت‌های متعددی از خریداران آیپد پرو در شبکه‌های اجتماعی و در فوروم سایت مک‌رومرز شنیده شده بود.
آنها می‌گفتند که آیپد پرو آنها مقداری خم شده یا انحنا پیدا کرده بدون آنکه حتی فشاری به آن وارد شده باشد. به گفته آنها این خم شدگی به تدریج و در جریان استفاده عادی روزانه یا بعد از حمل در کوله پشتی رخ داده است.
برخی نیز معتقدند که دستگاه آنها از هنگام خارج کردن از جعبه چنین مشکلی داشته است.
بر اساس اعلام اپل به نظر می‌رسد خم شدگی نه ناشی از استفاده که قبل از باز شدن هم وجود داشته است.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

خبرنگار ورج که آیپدش در جریان استفاده روزانه خم شده و با مراجعه به اپل استور اپل آن را تعویض کرده می‌گوید حتی دستگاه جدیدی که به او داده‌اند نیز خم شدگی دارد.
تایید خم شدن آیپد پرو ۲۰۱۸ اپل در حالی رخ می دهد موضوع خم شدگی به خصوص در نسخه LTE آیپد پرو بیشتر گزارش شده است. در این نوع آیپد نوعی پلاستیک روی لبه با فلز ترکیب شده است.
با این حال برای کسانی که در آمریکا یا کشورهایی که اپل استور در آنها حضور دارند نباید نگران باشند چون با مراجعه به فروشگاه‌های اپل طی ۱۴ روز آیپد جدیدی تحویل خواهن گرفت.
با این حال برخی گزارش داده‌اند که کارکنان اپل در برابر چنین مشکلی گفته‌اند فقط در صورت داشتن AppleCare+ قادر به تعویض دستگاه‌هاشان خواهند بود.
ماجرای خم شدن آیپد پرو ۲۰۱۸ پس از انتشار ویدیویی از یوتیوبر مشهور JerryRigEverything رخ داد. ویدیویی که تا الان بیش از ۶ میلیون بار دیده شده است.
او در این ویدیو مشابه سایر ویدیوهایش به شکل نامعمولی به تخریب آیپد می‌پردازد اما خم شدن راحت آیپد پرو در انتهای فیلم شگفت آور است. برخی معتقد بودند که ویدیو بری شیرین کاری و گرفتن تماشاگر بیشتر اقدام به اینکار کرده است.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.