اولین نمایشگر 4K با سایز 32 اینچ و نرخ نوسازی 240 هرتز معرفی شد

اولین نمایشگر 4K با سایز 32 اینچ و نرخ نوسازی 240 هرتز معرفی شد

شرکت چینی TCL که یکی از نامداران عرضه تلویزیون‌ها و مانیتور گیمینگ به شمار می‌آید، امروز از مانیتورهای ساخته شده با دو فناوری هسته‌ای میکرو LED و OLED رونمایی کرد. در بین این محصولات، یک مانیتور منحنی 4K با نرخ بروزرسانی 240 هرتزی و اندازه 32 اینچی توجهات بیشتری به خود جلب کرده، زیرا اولین نمونه در جهان به شمار می‌رود.

TCL این مانیتور را به عنوان اولین مانیتور گیمینگ جهان که از یک پنل منحنی R800 با خصوصیات یاد شده در بالا، معرفی کرده است. این مانیتور که از رزولوشن 4K برخوردار بوده و قادر است بازی‌های شما را با نرخ بروزرسانی عالی 240 هرتز اجرا نماید، زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه را به کاربران خود هدیه خواهد داد.

علاوه بر این، شرکت چینی مدعی شده که با تجهیز مانیتور گیمینگ جدید به الگوریتم‌های بهبود تصویر اختصاصی، قادر است تصاویری با شفافیت بسیار بالا و جزئیاتی دقیق برای گیمرها به نمایش درآورد. باید به این نکته دقت کنیم که با توجه به بروزترین فناوری نمایشگر فعلی که به طور اختصاصی به شرکت انویدیا تعلق دارد، رزولوشن 4K را تنها می‌توان در 144 هرتز اجرا کرد.

در حال حاضر نمایشگرهایی با این خصوصیات تازه وارد بازار شده‌اند و تنها کنسول‌های نسل نهمی از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند. با این حال با فراگیر شدن هر چه بیشتر درگاه‌های DisplayPort 2.0، کم کم جا برای عرضه مانیتورهای گیمینگ 4K با نرخ بروزرسانی 240 هرتز نیز باز خواهد شد.

می‌توان گفت که TCL با این مانیتور نسل بعدی فناوری را هدف گرفته، زیرا در حال حاضر بیشتر کارت گرافیک‌ها و پردازنده‌های گرافیکی موجود در کنسول‌های گیمینگ مختلف، نمی‌توانند خروجی خود را با نرخ بروزرسانی 240 هرتزی ارائه دهند. البته دیر یا زود پشتیبانی از این نرخ بروزرسانی نیز به یکی از ویژگی‌های لازم برای سخت‌افزارها مخصوص گیمینگ تبدیل خواهد شد.

شرکت چینی هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت و نحوه عرضه این مانیتور ارائه نکرده، اما انتظار داریم این دستگاه خیلی زود به ویترین مغازه‌ها راه پیدا نماید.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.