انویدیا از کارت‌های گرافیک سری RTX 30 رونمایی کرد

انویدیا کارت‌های گرافیک سری RTX 30 را معرفی کرد. این محصولات مبتنی بر معماری «امپر» هستند و شامل RTX 3080 ،RTX 3070 و RTX 3090 می‌شوند.

کارت‌های گرافیک سری RTX 30 در مقایسه با نسل قبلی خود پیشرفت زیادی داشته‌اند و قدرت بالایی در اختیار گیمرها قرار می‌دهند. انویدیا در این محصولات از کانکتور ۱۲ پین استفاده کرده که در مقایسه با استفاده از دو کانکتور ۸ پین ابعاد کوچکتری دارد. انویدیا از این کانکتور در کارت‌های گرافیک سری RTX 30 استفاده کرده تا فضای بیشتری برای سایر قطعات و همچنین سیستم خنک‌کننده وجود داشته باشد.

کارت گرافیک انویدیا RTX 3090

این کارت گرافیک به عنوان پرچمدار انویدیا وارد بازار می‌شود که در مقایسه با Titan RTX، بهبود عملکرد ۵۰ درصدی را تجربه کرده و انویدیا مدعی شده که توسط آن می‌توان بسیاری از بازی‌های مطرح را با رزولوشن 8K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کرد.

انویدیا RTX 3090 به ۲۴ گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6X مجهز شده که اگرچه ظرفیت آن با Titan RTX‌یکسان است، اما سرعت بالاتری دارد. انویدیا برای این محصول خود طراحی جدید با سه اسلات درنظر گرفته و آن را به دو فن محوری مجهز کرده. طبق گفته این کمپانی، کارت گرافیک جدید نسبت به گذشته ۱۰ برابر صدای کمتری تولید می‌کند و ۳۰ درجه دمای پایینتری نسبت به Titan RTX دارد.

پرچمدار جدید انویدیا از ۱۰,۴۹۶ هسته کودا بهره می‌برد و دارای فرکانس بوست ۱.۷ گیگاهرتز است. این کارت گرافیک به ۳۵۰ وات انرژی نیاز دارد، بنابراین برای سیستم خود باید حداقل پاور ۷۵۰ واتی تهیه کنید.

این کارت گرافیک قدرتمند با قیمت بالایی به فروش می‌رسد و برای خرید آن باید ۱۴۹۹ دلار به انویدیا هزینه پرداخت کنید که از RTX 2080 Ti با قیمت اولیه ۱۲۹۹ دلار بالاتر است، البته Titan RTX در زمان عرضه به بازار قیمتی برابر ۲۴۹۹ دلار داشت. گیمرها از تاریخ ۳ مهر ماه می‌توانند این کارت گرافیک را سفارش دهند.

کارت‌های گرافیک سری RTX 30

کارت گرافیک انویدیا RTX 3080

این کارت گرافیک برای اکثر کاربران حکم پرچمدار را دارد چرا که در مقایسه با RTX 2080، دو برابر عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. انویدیا این محصول را به ۱۰ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6X مجهز کرده که می‌تواند بازی‌ها را با رزولوشن 4K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کند. این کارت گرافیک دارای ۸۷۰۴ هسته کودا بوده و فرکانس بوست آن به ۱.۷۱ گیگاهرتز می‌رسد.استفاده از دو فن در این کارت گرافیک باعث بهبود ۵۵ درصدی جریان هوا شده و در مقایسه با گذشته صدای کمتری تولید می‌کند. انویدیا RTX 3080 با قیمت ۶۹۹ دلار از تاریخ ۲۷ شهریور وارد بازار می‌شود که تفاوتی با قیمت RTX 2080 Super در زمان عرضه اولیه ندارد.

کارت گرافیک انویدیا RTX 3070

RTX 3070 سومین کارت گرافیک جدید انویدیا محسوب می‌شود که طبق ادعای این کمپانی، سرعت بالاتری نسبت به RTX 2080 Ti دارد. این محصول نسبت به RTX 2070 تا ۶۰ درصد سریعتر است و از ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 بهره می‌برد و از آن می‌توان برای اجرای بازی‌ها در رزولوشن 4K و 1440p استفاده کرد.

انویدیا RTX 3070 به ۵۸۸۸ هسته کودا مجهز شده و از ماه آینده میلادی با قیمت ۴۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد.

منبع: وب سایت دیجیاتو

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کارت‌های گرافیک سری RTX 30