افزایش محبوبیت 50 درصدی ویندوز 7

افزایش محبوبیت 50 درصدی ویندوز 7 درمیان کاربران

تا کنون حدود 50 درصد ازسهم سیستم های کامپیوتری دنیا را ویندوز 7 به خود اختصاص داده که این موضوع از افزایش محبوبیت آن در بین کاربران خبر می دهد .

تصور بر آن بود که با توجه به تلاش های مایکروسافت برای جلب رضایت در جهت ویندوز 10 باعث سرعت بالای محبوبیت این سیستم عامل در جهانی شود ، ولی هنوز شاهد آن هستیم که ویندوزهای نسخه های دیگر سهم قابل توجهی از بازار دنیا را به خود اختصاص داده است .
با این که پشتیبانی از ویندوز 7 فقط تا سال 2020 می باشد اما سهم این سیستم عامل نسبت به ویندوز 10 در بازار سریع تر است و این ذهنیت را در ما ایجاد می کند شاید مایکروسافت باعث آن شده که کاربران به عقب برگردند .
براساس اطلاعات جمع آوری شده موسسه NetMarketShare که در ماه می انتشار یافت ویندوز 7 حدودا 50 درصد از سهم بازار دنیا را به خود اختصاص داده است .
آنچه قابل توجه در مورد این ویندوز می باشد زمانی افزایش یک درصدی سهم این سیستم عامل افزایش پیدا کرد که قربانی بزرگ باج افزار WannaCry قرار گرفت در صورتی که در آن زمان به ویندوز 10 هیچ آسیبی نرسید .
البته این به آن معنا نیست که ویندوز 10 هیچ افزایشی نداشته بلکه بصورت ناچیزدر ماه آوریل 0.5درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است .
درست زمانی که احتمال آلودگی ویندوز 7 وجود داشت این سیستم عامل مورد استقبال کاربران دنیا قرار گرفت با اینکه انتظار می رفت در این برهه از زمان که ویندوز 7 با این باج افزار مورد حمله قرار گرفته وامکان بهره مندی بازار سیستم عامل های مک ، لینوکس ، ویا حتی ویندوز 10 بالا باشد آمارها نشان داد ویندوز 7 محبویت خود را حفظ و افزایش بخشیده است .
البته قابل ذکر هست در ماه مارس برای مقابله با باج افزار واناکرای وصله امنیتی برای کاربران ویندوز 7 انتشار یافت تا افرادی که آخرین بروزرسانی را نصب کرده باشند با مشکل خاصی روبرو نشوند .
متخصصان امنیتی بر این باورند که هنوز هم ویندوز 7 احتمال بالایی در مورد هدف قرار گرفتن باج افزارهای جدید می باشد چرا که هنوز هم کاربرانی هستند که نسخه جدید این سیستم عامل را که با آخرین بسته های امنیتی می باشد نصب نکرده اند و حتی مدیران آی تی هنوز سیستم های خود را به روزرسانی نکرده اند . آنچه گفتنی است این می باشد که در مقابل ویندوز 7 ویندوز 10 کامل ایمن بوده است ، اما هنوز کاربران مجاب به بروزرسانی این سیستم عامل نشده اند .

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.