پردازنده

ارائه پردازنده های 16 هسته ای رایزن در تابستان امسال

امسال تابستان قدرت مندترین پردازنده ی رایزن توسط ADM وارد بازار می شود این پردازنده به نان تردیپر با ۱۶ هسته و ۳۲ ترد معرفی خواهد شد ‌.طبق گزارشات داده شده این پردازنده لقب سریع ترین پردازنده کلاس مصرفی دسکتام را از پردازنده ی ۱۰ هسته ای Core i7-6950X اینتل خواهد گرفت .

قبل از این تصور بر آن بود طبق نام گذاری های پردازنده های قبلی ADM احتمالا نام این پردازنده رایزن ۹ باشد که با اعلام نام این پردازنده توسط آقای جیم اندرسون تصورات حاکی از آن تغییر کرد . اما همچنان رسانه ها همان نام Ryzen 9 را استفاده می کردند و تصور می شد تردریپر اسم رمز این پردازنده می باشد تا اینکه جیمز پریور بار دیگر نام این پردازنده را بطور رسما تردیپر اعلام کرد . هنوز اطلاعات دقیقی از این پردازنده منتشر نشده ‌. اما شایعات حاکی از آن است تفاوت این پردازنده با نمونه های قبلی آن تنها در تعداد هسته و سرعت کلاک نیست بلکه درباره افزایش پهنای باند و به کارگیری کنترلر ۴ کاناله در آن وجود دارد تنها چیزی که این میان می باشد می توان انتظار عملکردی کاملا متفاوت پردازنده تردرپیر را داشت .
آنچه از شایعات به گوش می رسد تردیپر 44 لاین PCI Express مجهز خواهد بود و از رم های چهار کاناله روی چیپ ست های X399 وX390 پشتبانی خواهد برد و سوکت SP3 آن 4094 پین خواهد داشت . و توان مصرفی آن 155 وات خواهد بود .

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.